Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 28 juli 2009

Av Emelie - 28 juli 2009 22:24

Solen sken och kameran var med på kvällspromenaden. Flickorna är inte lätta att fota. Fullt ös. Bad i varje dypöl. Samlingsbild med mor och två döttrar, omöjligt. Appropå inget, men nu är det hårdbantning som gäller för Fjollan. Det är alltid samma sak med Fjollan. Kanske lite rund...nej nu ska jag nog snåla lite på maten...SMÄLLFET. Helt plötsligt. Inte bra.


Nog är dom lika varandra, mor och två av döttrarna ur Fjollans senaste kull. Fjollan blir 9 år 10 oktober och döttrarna blev 2 år 12 juni.

Mor Fjoll med ena dottern Tyra

Andra dottern, Malva


Tyra

Malva

Tyra

Malva


Små hoppetossor!


Allt gott!//Emelie

Av Emelie - 28 juli 2009 11:18

Bläddrade neråt på mina inlägg och såg att jag fått fler intressanta kommentarer på mitt inlägg "Svåra frågor". Det inlägget handlar ju om en hjärtefråga. Och konstruktiva diskussioner är så mycket värt! Tack ni som kommenterat!


Sen några dagar så bor Edetoyota "Malva" här. Malva är kullsyster med Tyra och halvfodertik. Malva har inte flyttat hit, men hennes familj kunde inte ta med Malva till där dom ska vara i två veckor framöver. Och då passar det ju utmärkt att hon bor in sig här i flocken! För jag hoppas att jag ska kunna ta en kull på Malva i framtiden.


Malva har bott här en lite längre period förut och det märktes tydligt att hon kom in i flocken snabbare den här gången. Malva är liksom kullsyrran extremt livlig. Hon är nog tom snäppet livligare. Samtidigt som båda flickorna utan problem kopplar av inne. Husse har preparerat vår 1½ meter höga grind eftersom att Malva nästan lyckades klättra över den grinden förra gången hon var här. Hon blev liksom "lite" ivrig när det tex var dags för promenad.


Malva har varit lite reserverad ibland mot främmande människor. Hon har behövt tid. Denna egenskap delar hon INTE med sin kullsyrra Tyra. Matte Malin tycker att det har blivit bättre och jag har tänkt att ta med Malva på lite olika saker när hon är här. Malva visade inga sådana tendenser när hon gjorde sitt MH, däremot tycker hon inte om utställningssituationen, hon låter sig hanteras men gillar det inte.


Mina tikar som stannat här på kenneln har alla haft ett väldigt frimodigt sätt mot människor, kända som okända. En del (läs Tyra och Fjollan) har nästan varit lite för påflugna ibland. Lagom är ju bäst, ellerhur!?


Malva är nu urfälld men det ska väl hinnas med att ta några kort innan hon åker hem.


För övrigt så verkar det som om Tyra kommer att vara i höglöp på utställningen i Askersund!!!:-o!! Ska man stanna hemma med henne då? Vad säger ni hanhundsägare? Vad jag förstått så får man ställa en tik som löper, men är det praxis att man stannar hemma om tiken är i höglöp??? Tacksam för kommentarer från mer erfarna hundutställare!


Jag tränade lite utställning med Tyra häromdan. Och stundtals så gick det RIKTIGT bra. Det märks verkligen att vi varit på kurs. Jag blev påmind om ett dåligt samvete. Jag borde träna något med mina hundar. Fjollan har aldrig känts som så lätt-tränad jämfört med Rossina, Fjollans mamma, som jag tränade lite lydnadsklass 1 med. Men både Doris och Tyra verkar ha potential. Men jag tror dessvärre att mina flickor får nöja sig med långpromenader i skogen.


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards