Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2009

Hundnytt och traktorrace

Av Emelie - 11 augusti 2009 09:42

Fina Rossinas Fine Faust "Zero" är nu friröntgad med B-höfter och utan anmärkning på armbågarna! Härligt!

Zero har haft en skön sommar med många simturer. Denna bilden är från i våras. Marie, jag tror att det är dags för lite bilduppdatering från vår lille bloggfavorit Zero! ;-)!!


Lotta Fracke var väldigt flitig med kameran på Askersundsutställningen. Hon har kort på alla hundar som ställdes där den dagen i sin blogg. Kolla länken "Mina bernergossar" här bredvid om ni inte redan gjort det!


Lotta var dessutom så snäll att hon skickade alla bilder hon tog på Tyra! Tusen tack! Det är verkligen både roligt och nyttigt att se hur man visar sin hund i ringen! Jag kan bli "något" störd över MIN hållning. Ska försöka tänka på den nästa gång. Och det är ju snart! Tyra och jag ska ju till Norrköping på lördag!


Här kommer bilderna. Det är alltså Lotta Fracke som är fotograf!

 

Hela öppenklassen tikar. Domaren tog rökpaus när vi ställt upp våra hundar i solgasset. Var nog den längsta cigarett som fanns att uppbåda...

Jag och Tyra är fjärde ekipaget från vänster.


Tyra uppställd.

Snygg rumpa! Ellerhur?


In action.

Hon skötte sig fint min Tyra, trots gassande sol!

Tusen tack igen Lotta Fracke för dessa fina bilder!


När Stefan och jag var på hundutställning så var Henrik och Rickard på marknad med vår fantastiska barnvakt Therése som också är fotograf på följande bilder. Där var det bla traktorrace! Något Henrik uppskattade.

Vem vinner???


Och så fick Henrik åka i en av traktorerna! Det syns ganska tydligt vad Henrik tyckte om det!


Allt gott!//Emelie


 
 
Ingen bild

Marie Carlsvärd

11 augusti 2009 12:56

Hej Emelie!

Jag veeeet, ska skärpa mig med fotograferingen, jag lovar. Finns många fina bilder att delge dig/er, och kan det bli annat med en sådan "fotomodell" som vi har??? Snyggast i hela världen....enl matte o husse i alla fall :-)

Återkommer i ärendet.
Ha en riktigt skön dag....trots regnet.

 
Katrine

Katrine

11 augusti 2009 19:17

Grattis till den friröntgade hunden. Lika roligt varje gång :)

http://www.alnoitens.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

11 augusti 2009 23:27

Ett stort grattis till den friröntgade hunden:) Man blir ju så glad.

man blir så glad när man får lite foto och det är som du skriver det är bra att titta på sig själv och se hur man gör. Fina bilder även på barnen.
Ha det så gott, kjamisar

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

12 augusti 2009 10:07

Grattis även här.En friröntgad hund gör en dag till ett solsken (ler).Och som vanligt en massa fina foto på dina härliga barn och hundar.
Kram Maria

http://ellebacken.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards