Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2009

Bach-rep

Av Emelie - 19 augusti 2009 11:49

Mycke kul på gång nu! Jag glömde att tacka Catrin för att du var i Norrköping i lördags! Verkligen kul att träffa dig och Disney, det var ju ett tag sen nu. Jag visste inte att Catrin skulle komma, men när jag kom till utställningsringen och funderade på om jag skulle slå mig ner i skuggan av något tält, hade inget parasoll med i lördags då jag trodde att det skulle bli molnigt så jag snyltade skugga istället. Men så såg jag Catrin och Disney sitta på solsidan av ringen där man även såg bäst. Tyra och jag satte oss där och beundrade öppenklasshanarna ihop med Catrin och Disney. Catrin har varit med som valpmorska på de senaste tre kullarna, D-, E-, och F-kullarna. Disney är alltså från D-kullen och kullsyster med Doris.


Just nu är det Bach som gäller. Igår kväll repeterade jag tillsammans med Marie-Louise Beckman, orgel och Märta Nilsson, cello inför konserten vi har på söndag i Vadstena klosterkyrka. Det är verkligen inspirerande och underbart roligt att spela ihop med dessa två musiker. Det är första gången som vi spelar ihop alla tre samtidigt men vi har alla spelat ihop förut, fast två och två om ni förstår?? Kommentaren Marie-Louise sa efter att vi repeterat första satsen i en av sonaterna vi ska spela på söndag var väldigt träffande "Var har ni varit i hela mitt liv?". Så känns det verkligen, det bara funkar! Det är ju därför jag vill spela in Bachs sju flöjtsonater tillsammans med dessa två musiker! Vi konstaterade att vi var storasystrar alla tre och då förstod vi...det kan ju inte bli annat än RÄTT för en storasyster vet ju bäst och gör ju alltid rätt!


Konserten är alltså nu på söndag 23 augusti i Vadstena klosterkyrka kl. 21.00....och det kan bli fel....inte helt lätt musik att spela, många toner är det på ganska kort tid!


Nu ska jag och Rickard ta en sväng med flickorna! Allt gott!//Emelie 

 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

19 augusti 2009 20:01

Vad kul att träffa 2lika sina och att ni sen vara storasystrar sen vilken grej. är glad för din skull:)
Hoppas det går bra med eran spelning:)

Ha det gott, kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards