Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Emelie - 21 augusti 2009 10:20

Rickard sover. Snart kommer Therese. Hon ska ta med Rickard och senare hämta Henrik på dagis. Jag ska öva medans pojkarna är borta. Har ju konsert på söndag. Pratade nyss på radion och gjorde reklam...hoppas jag!!??...för vår Bachkonsert i Vadstena klosterkyrka på söndag. Varje fredag har dom "på gång" på Radio Östergötland, då kan man ringa in och berätta om olika aktiviteter som ska hända runt om i Östergötland under helgen. Och jag berättade alltså om Bachkonserten på söndag 23 augusti kl. 21.00 i Vadstena klosterkyrka...har ni antecknat nu?


Det är en mäktig kyrka att spela i och jag hade tänkt att ta med mina fina notställ. Jag har två notställ med fastsatta ljusstakar på sidorna, väldigt fint och stämningsfullt att ha på konsert när det skymmer istället för notställ med elektrisk belysning och de levande ljusen lyser upp noterna riktigt bra. Jag skulle då ha ett av dessa notställ själv och så skulle cellisten Märta ha det andra. MEN...det andra är sönder!!!


Tyra som är världens lugnaste och skötsammaste hund när jag är iväg med henne själv på utställning är en "ganska" glad och livlig flicka här hemma (NÄSTAN lika glad och livlig som kullsyrran Malva som är snäppet värre!!!???). Häromdan gjorde Tyra det IGEN. Hon blev glad när vi fick besök. SPRANG ut och hälsade, SPRANG in igen och då hände det...igen. Vi har klinkergolv som är ganska halt för sladdande bernertassar. Tyra halkade i farten omkull och kanade i full fart på rumpan över hela golvet och rakt in i mina fina notställ av järn så att det ena åkte in i väggen. Det blev ett stort jack i väggen och den ena fastsvetsade ljusstaken på det ena notstället gick av. Men lika glad var Tyra för det! Tur man är gift med en målare...hoppas nån kan svetsa fast ljushållaren också. Och det ska nog kunna fixas, ska kanske prata med Stefans bror innan söndag??


Nu kom Therese! Övning står på schemat....

Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards