Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2009

Konsert igår

Av Emelie - 24 augusti 2009 11:41

Igår var alltså den berömda konserten! Och mitt tjat här i bloggen och i radion verkar ha givit resultat! Där var 93 stycken och lyssnade (vaktmästaren räknade)! Ovanligt många, är inte van vid det. JÄTTE KUL! Det verkade som om publiken gillade det dom hörde att döma av applåderna.


Marie-Louise som spelar orgel och Märta som spelar cello är två helt fantastiska musiker. Jag är så tacksam för att få spela denna underbara musik (Bachs flöjtsonater) tillsammans med dessa två!


Men jag måste medege att jag blev ganska nervös när jag såg hur många som kom till klosterkyrkan igår... Jag har ju verkligen gått in för att marknadsföra vårt Bachprojekt med cd-inspelning och allt... Tomma ord är inge bra. Prestationskraven på mig själv kom krypande. Men jag lyckades hålla nerverna stången. Musik hämmas så av prestation, det blir som en tvångströja. Inge bra. Men glädjen i musiken gick ändå ut med segern igår, inte minst tack vare Märta och Marie-Louise som stod för den stabila grunden, bara för mig att surfa lite på ytan. Och på söndag den 30 augusti är det dags igen! Då ska vi spela Bachs e-moll och E-dur sonat på en musikgudstjänst i Motala kyrka kl. 18.00. Välkomna!


Nu måste jag gratulera Lilian Kandell på Edets kennel. Hon har i tre helger på rad ställt ut sin tik Edets Janice på fyra officiella utställningar runt om i landet. Janice har fått ck (certifikat-kvalité) på alla fyra utställningarna och kommit som 2:a bästa tik på tre av dom. En av utställningarna vann Janice tik-klassen och fick det åtråvärda certifikatet. Tre certifikat och hunden blir champion, Janice har ett certifikat sen tidigare och har alltså bara ett certifikat kvar innan hon blir svensk utställningschampion. Fantastiskt fina resultat på dessa fyra utställningar i rad och såååååå nära att bli champion! Nu fäller Janice så championtiteln får vänta till nästa päls.


Lilian lärde jag känna i samband med att jag parade Fjollan med Edets Clapton "Bigge" och E-kullen kom till (Tyra mfl). Lilian har fött upp måååånga kullar berner och har en otroligt värdefull erfarenhet. Många goda råd och långa intressanta samtal har jag fått av Lilian! Tack för det! Och fler lär det bli!


Nu önskar jag er alla allt gott! Vädret ska visst bli vackert i veckan och det tackar vi för!//Emelie

 
 
Ingen bild

mormor

24 augusti 2009 18:09

Grattis. Ser fram emot nästa konsert! Härliga bilder från er utflykt.
kram mormor

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

24 augusti 2009 21:58

Vad roligt att det gick bra och att det kom så många. Är jätte glad för din skull för det måste ha varit en skön upplevelse:)

Håller med dig ang Lilian hon är en super bra människa, har ju Edets Fabian. Och Janice är en jätte fin tik det har jag tyckte super länge, så det är så roligt att det går bra för henne.

Ha det så gott och sköt om dig, kjamisar

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

25 augusti 2009 12:30

Jag önskar dig lycka till med nästa spelning. Det tredje och sista certet brukar vara segt att få med sig hem, men jag hoppas att Janice snart ska få sin välförtjänta titel. SUCH.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Lena

Lena

25 augusti 2009 18:49

Jag hade velat vara där och lyssna på er !!!
Synd att det är så långt bort. Kan du inte ordna en spelning på Kalmar Slott ? Det skulle bli succe.
P.S Vet en som skulle kunna sjunga och spela gitarr.

Kram Lena !!!

http://heimarkenskennel.se

 
Maria

Maria

26 augusti 2009 07:12

Hade varit trevligt att lyssna på dig och din musik någon gång.Är väl inte så insatt i klassisk musik .Men jag är en "allätare" vd det gäller musik.
Grattar Lilian på Edets,(känner inte henne )men det är alltid roligt när det går bra för någon.Skönt att ha en erfaren uppfödare att vända sig till,eller bara att prata lite med ibland.

Ha det gott!!! Maria

http://ellebackens.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards