Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2009

Lite bilder

Av Emelie - 26 augusti 2009 11:11

Idag öser regnet ner efter några dagar av vackert väder. Jag har försökt att fota hundarna de här fina dagarna, har inte fått till nåt speciellt bra. Men lite bilder tänkte jag bjuda på i dagens blogg iallafall.


Doris.

Tyra.

Det blev mest bilder på Rickard i kvällssolen på hundpromenaden häromkvällen.





Rosor jag fick av mamma efter en konsert. På bilden har dom stått två veckor i vas!!!


Hundarna har det skönt på sin veranda.

Fjollan pysslar om sina flockflickor. Här plockas det fästingar på Tyra som njuuuuuter.

Tyra pysslar även om Fjollan, men mest är det Fjollan som sköter fästingplockandet. Just nu är Fjollan skendräktig. Jag tvättade även Fjollan för någon vecka sen. Men nu är hon skitig som bara den, blev alldeles svart om fingrarna när jag kände igenom Fjollan igår. Hon har vistats mycket i lyan som flickorna grävt ur under en gran i deras inhägnade slänt, det är där dom har sina "valpar". Även de riktiga valparna trivs i lyan när det finns såna här på kenneln. Ena juvret var svullet på Fjollan, jag kände på det men det var mjukt och fint...inga knölar...men det kom mjölk när jag klämde på det. Dessa skendräktiga tikar!


Rickard bajsar för det mesta på pottan. Vid åtta månader så började jag sätta honom på pottan när jag märkte att han ville bajsa. Så gjorde jag med Henrik med. Funkar för det mesta, ibland missar jag förstås. Henrik var tidig med att klara sig helt utan blöja. Annars tar mina pojkar tid på sig med det mesta.

Kolla tanden i underkäken. Där är två tänder. Han kryper inte, reser sig inte mot saker utan sitter mest still och är nöjd. Som sagt, dom tar tid på sig mina pojkar. Rickard är nu 10 månader.


Gissa vad som gäller för Henrik 3½ år!!!??? Inget rosa, glitter och prinsessor här inte!


Nu bryter solen fram!


Allt gott!//Emelie

 
 
Ingen bild

Marie Carlsvärd

26 augusti 2009 14:49

Vackra foton på vackra motiv/modeller.

Den regniga onsdagen verkar bättra sig, härifrån där jag sitter ser jag i alla fall lite blå himmel här och där, och det är välkommet. Jisses vad det har regnat idag.

Ha´re gott!

 
Maria

Maria

26 augusti 2009 23:07

Som vanligt bjuder du på en massa fina bilder på både barn och hundar.
Ja det där med att bli torra och gå på pottan,det har man glömt.Men jag har för mig att mina 2 pojkar va lite sena med det dom också.Men det kommer !!!
Ha det gott Maria

http://ellebackens.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

28 augusti 2009 00:27

Vackra foton på Fina Rossinas fina flickor. Men Rickard lyser allt i kapp med kvällssolen, han är en liten goding. Helt otroligt att rosorna är lika fina efter två veckor i en vas.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Sandra

Sandra

28 augusti 2009 16:07

Så härliga bilder i bloggen! Såå duktig han är Rickard som alla redan går på pottan och dessutom bajsar!! Där är han väldigt tidig ;).. Hoppas att allt är fint med er annars. När kommer skivan ut till försäljning?

Kramar

http://lanquist.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

28 augusti 2009 19:06

Fina bilder på era hundar.
Och helt underbara bilder på Rickard han är en mycket söt kille.

Sköt om er, kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards