Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2009

Fredag kväll...

Av Emelie - 28 augusti 2009 22:48

...och hundarna är rena. Känner mig allt lite duktig.


I helgen är det rasspecial i Ängelholm! Lycka till alla sennenhundar med ägare! 


Imorgon ska vi till Medevi. Kusinerna och mormor är där.


På söndag är det konsert. Nästa vecka och sen börjar inspelningen av cd:n. Den med Bachs flöjtsonater. Så nu är det flöjten som gäller för mig. Träffade en flöjtistkollega igår. Hon lyssnade lite på mig och öppnade upp mina öron rejält. Vilken kick! Öva öva öva är vad som gäller och behövs.


Så inspirerande och roligt ska detta bli. Fantastisk musik. 


Öva öva öva....


Allt gott!//Emelie

 
 
Linn

Linn

28 augusti 2009 23:06

Jättefin blogg! Ska följa den : )

http://www.lliinnsaan.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

29 augusti 2009 09:28

Du är duktig! Här blev inga hundar tvättade i veckan men i dag ska jag i alla fall ansa dem lite.

Hörs. Kram.

http://www.bernerbloggen.blogspot.com

 
Linda & Nova

Linda & Nova

29 augusti 2009 15:12

tar allt sin tid att få voffarna tvättade, bra jobbat :) Man får känna sig duktig efteråt för det är inte bara så bara att bada en eller flera berner:)

Ha det bra.
Kram

http://runezzazanovaadelle.se

 
Ingen bild

Therése

29 augusti 2009 18:45

Hej gumman!! Du är så duktig med dina hundar. Hoppas ni haft det trevligt med kusinerna i helgen. Önskar digg LYCKA TILL i morgon kväll, det kommer gå jätte bra!

Ha det så jätte bra!!
Kram

 
Frallorna

Frallorna

29 augusti 2009 22:22

Lycka till imorgon kompis, ska se om jag kan komma o lyssna i kyrkan. Hundarna säger att de gärna vill höra när du spelar. Molly lyssnar just nu bara på hårdrock(:

http://www.foxhillskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards