Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 3 september 2009

Av Emelie - 3 september 2009 15:43

Det är lite svårt att säga vem som är sjukast här i huset. Igår var det nog jag, jag var lindrigt talat sjuk av oro. Med hela Bimbos sjukdomsförlopp färskt i minnet så var det viktigaste för mig igår att Doris skulle få dö med svansen i topp.


Jag väntade och väntade....väntade och väntade...på att veterinären skulle ringa. Jag visste ju att det var allvarligt och var övertygad om att cancern hade slagit till igen. Nu vet jag ju inte säkert annat än att Doris njurvärden är dåliga och antagligen pga detta även flera andra blodvärden. Inget pekade på att det skulle vara cancer inblandat. Vad som felar Doris njurar vet jag inte. Det enda som är intressant i dagsläget är hur hon svarar på foder och penicillin. Oron har jag skjutit ifrån mig, nu tar jag dagen som den kommer. Det är omöjligt att Doris skulle kunna ha blivit friskare över en natt, men i och med att jag såg hoppet igen så verkar Doris mycket friskare idag!? Fodret faller uppenbarligen Doris mycket väl i smaken för med sådan aptit som hon ätit igår kväll och i morse har hon inte ätit på länge. Aptit är ett mycket gott tecken.


Igår på långpromenaden (som jag då trodde var Doris sista...) så fick Doris rejsa fritt på sina långturer i skogen...och det gjorde hon med besked. Tant Fjoll snart 9 år och lite överviktig hängde på... Så småningom anslöt sig Fjollan och efter ett tag även Doris till mig och min hjälpreda på promenaderna, Tyra.


När vi kommit hem och Fjollan vilat ett tag och sen skulle resa sig så visade det sig att hon var rejält halt på vänster fram. Det verkar som om hon sträckt en muskel i bogen rejält. Inatt var det Fjollan som pep eländigt. Idag hoppar hon på tre ben. Efter samtal med veterinär så ger jag henne rimadyl morgon och kväll. Jag tycker mig se en antydan till bättring. Ja, inte är det kul när flickorna inte mår bra.


Men nu är jag iallafall inte sjuk av oro...alltid något!


Allt gott till er alla!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards