Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 8 september 2009

Av Emelie - 8 september 2009 23:58

Tack än en gång för alla tankar!


Jag pratade snabbt med veterinären innan jag åkte iväg till inspelningen. SLU hade inte hört av sig men en snabb jämförelse av Doris blodvärden för en knapp vecka sen och igår visade att de flesta värdena hade blivit bättre!


Imorgon får jag troligtvis svar på SLU:s analyser!


Idag gick det mycket bättre att spela! Men jag vågar inte bli för glad...fast det har jag redan blivit!


Gonatt allihop! Ni ser att era tankar gör underverk!


Allt gott!//Emelie

Av Emelie - 8 september 2009 10:48

Inget nytt om Doris. Jag åkte till veterinären igår och tog lite nya blodprov som ska analyseras på SLU i Uppsala. Doris har ju anemi, det finns för lite röda blodkroppar. Dessutom så har hon för lite trombocyter. Anemin kan bero på njurarnas dåliga värden, det är det som ska kollas ytterligare med nära analys av blodkropparna. Det här med trombocyterna är oroande, det är lite cancervarning... Men vi ska inte kasta yxan i sjön än menade veterinären...och jag gör mitt bästa, men ska jag vara ärlig så har nog yxan varit i sjön många gånger under de senaste dagarna. Det har även skickats in blod för koll om borelia och ehrlichios (fästingsjukdomar).


Doris mår fortfarande bra. Antagligen är hon lite tröttare än vanligt, det borde hon ju vara men det är inget som märks på promenaderna och hon kommer och pockar på att hon vill ha mat när det är dags för det och har ätit upp varje mål till sista kulan sen jag började med det nya fodret. Fodret gör stor nytta på njurarna ganska direkt.


Igår kväll började vi inspelningen av cd:n med Bachs flöjtsonater. Orosklumpen hjälper väl inte till direkt... gick väl inte lysande igår men vi kom igång. Ikväll är det dags igen. Jag känner mig lite bättre idag. Jag var så trött igår, oron drenerar en på energi men inatt sov jag i ren utmattning så jag känner mig lite mer utvilad idag vilket både hjälper för att hålla oron stången och jag är förhoppningsvis lite bättre laddad till inspelningen ikväll.


Annars så är allt bra med de övriga två hundarna och med Henrik och Rickard. Husse jobbar och står i som vanligt och hur det är med mig vet ni ju. Just nu helt ok.


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards