Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 14 september 2009

Av Emelie - 14 september 2009 17:01

Då har vi tagit blodprov på Doris idag igen. Värdena är i princip oförändrade. Blodprov har skickats iväg för att ev spåra smittämne från anaplasman i blodet. Borrelia ska också spåras OM det går att spåra i blod, troligtvis inte.


Doris har ju påvisat antikroppar mot anaplasma och borrelia så nu ska det analyseras om hon har kvar smittan i kroppen. Veterinären har diagnostiserat flera hundar med anaplasma och hästar med. Dom hundarna har varit mycket mer allmänpåverkade än vad Doris är. Och har visat på stelhet i kroppen, det har inte Doris visat. Doris är tvärtom som "friskast" när vi är ute på promenaderna, full fart. Om det är anaplasman som orsakar Doris feber så svarar hon väldigt snabbt på det penicillinet som man ger mot anaplasma.


Doris fick ju en 10-dagars kur med penicillinet ampivet. När den kuren var slut (i torsdags) så försämrades Doris aptit succesivt. Igår ville hon inte äta frukost och tempen låg på 39,2. Jag gav henne ampivet igen och hon åt sedan upp sin frukost och även middagen. Doris temp var på 39,3 när vi var hos veterinären idag.


Det är mycket tankar och frågor och antaganden hit och dit. Jag hoppas nästan att det visar sig att hon har anaplasma, då finns iallafall en specifik medicin som hjälper mot det. Så länge jag inte säkert vet så ligger oron för cancer kvar. Svar på om det är anaplasma får jag imorgon eller i övermorgon. Om det inte visar något så får vi väl diskutera, men då får jag nog gå vidare på Strömsholm för att ultraljuda etc. Det är mycket svårt att tro att Doris är sjuk när man ser henne på promenaderna. Men nåt är fel och jag vill veta vad NU!


Jag fick ett mms på mobilen idag men just nu ville inte bildöverföringen från mobilen till datorn funka, får se om jag får in bilden senare...


Jag avslutar dagens blogg med ännu en bild från gårdagens fina besök.

  

Fina Rossinas Daisy af Smejlycka "Grrrlie"

 

Nu är det bara att fortsätta att hoppas att denna neverending story om Doris får ett happy end snart....suck, är "lite" trött.


Allt gott//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards