Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 19 september 2009

Skön lördagförmiddag

Av Emelie - 19 september 2009 11:46

Ute är det strålande sol. Stefan gick upp tidigt med pojkarna. Jag låg kvar och sov. Nu njuter jag av att vara ensam. Stefan åkte en sväng till Linköping. En ny braskamin ska ses ut till vintern. Förhoppningsvis så hittar dom även en Spidermanryggsäck åt Henrik också.


Jag övade Bach tillsammans med organisten Marie-Louise igår. Tanken var att vi skulle spela in två sonater på måndag och tisdag men det visade sig att orgeln var lite ostämd. Orgeln stäms i slutet av nästa vecka så vi passar på att öva måndag och tisdag också. Vi får försöka hitta nya datum för inspelning. Tanken är att vi ska få in fyra sonater nu i höst och de tre återstående i vår, sen ska dubbel-cd:n tryckas... Denna inspelning är verkligen en utmaning. Samtidigt så utvecklas jag ju verkligen som musiker tack vare att jag utsatt mig för denna utmaning....som jag kommer att genomföra. Efter en övningsdag eller inspelningskväll så är jag helt slut, även om jag är trött på ett behagligt sätt.


Oron över Doris har tagit sitt också. Sen Doris började med det nya penicillinet Ronaxan så har hon blivit bättre. Aptiten är bättre. Temperaturen håller sig under 39-strecket. Om hon alltid rejsat på promenaderna så rejsar hon ännu mer nu. Igår så kräktes hon efter promenaden så nu får det bli koppelpromenader tills penicillinkuren är slut och jag sett förbättringen i blodet också. Hon tar ut sig. Jag tycker nog att det ser ut som att det är en infektion som spökat och jag tror att det är en fästingsjukdom. Jag tror inte att det "bara" är njurarna. Eftersom att jag ändå märker en tydlig förbättring så vågar jag NÄSTAN släppa oron för cancer. Men först vill jag se att blodvärdena tydligt förbättras. Det är väl ingen idé att kolla dom förrän penicillinkuren är slut om hon fortsätter att må bra vill säga. Jag vågar knappt skriva att hon verkar bättre som ni kanske märker. Jag minns allt för väl hur jag hoppades att Bimbo skulle kunna botas förra sommaren, men så visade det sig ju att det var den hemska cancern och att allt hopp varit förgäves.


Fjollan haltar lite fortfarande men det är också mycket bättre. Jag har slutat med rimadyl sen några dagar då Fjollan också kräkts lite. Jag har märkt förr att mina hundar blir illamående av rimadyl. Fjollan går i koppel på promenaderna men drar som besatt, hon vill ju så gärna rejsa loss med Doris och Tyra. Skönt att flickorna ändå verkar så pigga.


Förkylningen hos pojkarna har trappat av. Blev ingen feber...denna gång men förkylningarna är i full gång på dagis så det kommer nog fler turer.


Nehej, pojkarna på väg hem och jag som skulle hinna att öva också...


Allt gott!//Emelie

 
 
Ingrid

Ingrid

19 september 2009 13:13

Håller tummarna för att Ronaxan gör susen på Doris.
Var beredd på att det ofta behövs 2 kurer = 40 dagar.

Ingrid

http://www.knodden-barnabas.se

 
Linda & Nova

Linda & Nova

19 september 2009 22:20

God kväll!
Åhh så skänt att hon verkar må bättre, rejsar och har sig:) Hoppas innerligt att det inte är nåt allvarligare!! Och att halta fjollan oxå vill rejsa!

Skönt att få vara själv ibland, det behövs emellanåt.

Ha en god natt!
Kram från oss

http://runezzazanovaadelle.se

 
Sanna

Sanna

20 september 2009 09:16

Vi håller alla tummar och tassar för ett snart tillfrisknande - för både hundar och barn.

Kramar från oss.

http://www.bernerbloggen.blogspot.com

 
Sandra

Sandra

20 september 2009 10:38

Det ska bli spännande att höra er cd så småningom och givetvis ska vi ha dig i tankarna när vi sätter i gång med bröllopsförberedelserna ;).. Så skönt att hon verkar bättre Doris, vi håller tummarna..

Kramar

http://lanquist.bloggagratis.se

 
Katrine

Katrine

20 september 2009 15:44

Vi fortsätter att hålla tummarna
Kram Katrine

http://www.alnoitens.se

 
Ingen bild

KBG

20 september 2009 17:08

Alltid härliga bilder! Tack vare dina bilder har lusten att fotografera kommit igång igen, så nu är kameran på laddning !Till vissa personers, och kanske även djurs, förtvivlan :-)
Skönt att alla verkar bli bättre !
Kram Katy

 
Marianne

Marianne

21 september 2009 21:16

Jag håller tummarna både för att Doris snart ska vara bra igen och för att du ska lyckas på dina spelningar.
ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards