Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Emelie - 2 oktober 2009 10:37

Idag har vi strålande vackert och kallt väder. När jag skjutsat Henrik till dagis tog jag Rickard i vagnen och gick en sväng med hundarna. Jag var tvungen att ta med kameran då det är så vackert ute. Blev ingen perfekt bild men jag tror att ni kan ana hur vackert det är ändå på bilderna. Doris alltid på språng.

    

Som ni ser så mår Doris bra. Hon äter fortfarande med frisk aptit. Jag vet inte vad som felar Doris och just nu vet jag inte om jag vill veta. Varje gång jag tar prov så blir jag bara sjuk av oro. Jag vet inte hur länge Doris ska fortsätta att må bra. Men idag känns det som om jag går vidare med provtagning den dan Doris tacklar av.


Jag skrev ju om vikten av att leva i nuet i mitt förra inlägg. Jag menar givetvis på det känslomässiga planet. Rädslan för vad morgondagen för med sig skapar oro. Om jag istället kan njuta nu och ha tillit till att det bästa sker imorgon så får jag bättre perspektiv på tillvaron. Våra rädslor är de stora demonerna. Döden är naturlig men jag vet att när min hund dör så gör det fruktansvärt ont...i mig. Rädslan för den smärtan gör lika ont, så varför utöka smärtan???? Just nu har jag samtidigt med alla turer med Doris haft krävande speljobb. Min smärtsamma oro för Doris har inte varit av godo för att göra ett bra jobb. För att jag ska göra ett bra jobb imorgon och framöver och för att jag ska kunna vara en bra mamma så gör jag mig själv en stor otjänst genom att leva i denna oro/rädsla för morgondagen. Just för att jag ska kunna ta vara på mitt liv och göra det bästa mot andra i mitt liv så måste jag släppa rädslan för morgondagen. Det är det jag menar med att leva i nuet. Just för att vi människor har en kunskap om att där finns en morgondag så är det så svårt för oss att bara vara just nu.

Tyra och Doris på språng.

  

Att försöka få en bra bild på Fjollan...hopplöst...sekunden innan var hon jätte fin...

  

Beta, beta, idissla...

  

Tyra


Allt gott! Och tack än en gång för att ni hjälper mig att tro på en positiv prognos! Jag tackar er här för era uppmuntrande kommentarer. Har inte så mycket ork att surfa omkring. Men lite nu och då kikar jag in hos er också!//Emelie





Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards