Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Emelie - 15 oktober 2009 10:50

Ni anar nog säkert hur otroligt glad jag är åt att Doris mår så bra. Det var verkligen bergochdalbana mellan hopp och förtvivlan i några veckor.


Cancer är ju så vanligt i vår underbara ras. Och jag vet flera som drabbats unga. Jag kunde inte tro att det inte var det värsta. Men dagarna går och Doris visar på alla vis att hon bara mår bättre och bättre. Aptiten blir om möjligt ännu bättre för var dag. Hon har under iallafall tre veckors tid lett tävlingen att äta upp sin mat snabbast både morgon och kväll. Och med Fjollan som motståndare vill inte det säga lite! Fjollan får dessutom mindre portioner än Doris. Och Fjollans matlust är som vanligt, konstant god. Den dan Fjollan tappar matlusten....den dan vill jag inte tänka på.


Några nya prover hos veterinären vill jag inte ta. Ju längre tiden går och Doris visar att hon mår så här bra ju bättre ser ju prognosen ut. Jag vill inte veta om blodvärdena skulle visa på något annat eller om hennes lymfknutor växer. Men bra är det att vi konstaterat Doris njurskada, för då har vi ju kunnat lindra den med fodret som Doris nu äter. Nu äter Doris detta foder men ingen annan medicin. Orsaken till njurskadan går inte att ta reda på om man inte tar biopsi på Doris njurar och det är jag definitivt inte intresserad av att göra nu. Givetvis kommer jag att låta obducera Doris, men den dagen känns faktiskt väldigt avlägsen just nu när jag ser Doris som under dessa veckor bara mått bättre och bättre och fått en aptit jag inte ens minns att Doris haft förut!


Jag kan inte annat än tro att alla era positiva tankar hjälpt. För mig är detta ett under och en bekräftelse på tankens kraft! Det visar även värdet av att vi tänker positivt! Inte minst om oss själva. Positiva affirmationer gör underverk. Och komihåg! INGA NEGATIONER! Man ska tex INTE tänka "jag är INTE rädd" utan tänk "jag är modig". Det är även viktigt att affirmera i presens. Affirmera som att det du önskar är nu. Om du affirmerar att det ska bli på nåt vis så skjuts det positiva på framtiden hela tiden. Om du ska affirmera hälsa till dig själv om du är sjuk, tänk "jag är frisk", inte "jag ska bli frisk".


Du kan lura dig till vadsomhelst med positiva affirmationer, ju mer det känns som du ljuger för dig själv ju bättre funkar detFlört! Jag har provat, jag vet! Affirmera det du önskar. Jag affirmerade som ett mantra under mina hundpromenader en period i livet när jag hade det jobbigt. Det funkade...nu sitter jag här lyckligt gift med två fantastiska söner. Det trodde jag inte då kan jag säga. Så enkelt var det.


Tack för att ni hjälpt mig med era positiva tankar! Allt gott!//Emelie

  

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards