Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av Emelie - 22 oktober 2009 18:38

Här i stugan är allt bra. Fjollan hostar en hel del men hon är inte påverkad fö. Inget verkar ta emot när hon ska äta, hon ligger fortfarande tvåa i ättävlingen, tre kulor efter Doris, min andra friska "sjukling". Och när matte vänt bort huvudet i en sekund så har Fjollan och Doris näsan i Tyras matskål! Tyra, min enda hund som jag INTE oroar mig för just nu ligger låååååångt efter "sjuklingarna" i ättävlingen. Ibland undrar jag....borde kanske herta ner några hekto...


Tyra äter också upp maten men just nu har hon viktigare saker att tänka på...

  

Min lilla valp.

  

Vad sa du sa du???

"Valpen" spelar en melodi när man trycker på den röda knappen, och det gör Tyra lite då och då. Ujujuj så hon piper och bär på denna lilla "valp". Ja, dom är roliga.


Doris och Fjollan är i värsta fällningen men Tyra löpte ju betydligt senare denna omgång så hon har inte börjat fälla än. Jag har en plan...som går ut på att tvätta och fixa Tyra lite och sen fota henne innan pälsen börjar rasa. Som sagt, denna plan är på planeringsstadiet fortfarande och det är tveksamt om den blir verklighet innan Tyra börjar fälla, vi får se??? Dessutom har vädret varit helt otänkbart för fotografering de senaste dagarna. Som sagt, kanske blir det fina bilder på en nytvättad, fixad Tyra i bloggen snart...men jag tvivlar.


Här två bilder tagna nyss i köket.

    

Ofixad och otvättad Tyra.

 

Allt gott!//Emelie



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards