Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

Dinosaurier...

Av Emelie - 26 oktober 2009 12:47

har Henrik och jag sett i helgen! Ååååå så spännande Henrik tyckte att det var. Ja, å ja me för den delen...


Lite mysigt var det för mamma att få åka upp med "bara" Henrik. Vi åkte upp i lördags och bodde hos kusinerna Ted och Axel. Min andra bror kom med kusin Clara på lördagkvällen då jag och svägerskorna var bjudna på dammiddag. En väldigt trevlig tillställning hos en äldre dam som varit barnflicka till min pappa när det begav sig! Man ska inte tala om damers ålder...så det gör jag inte.


Kusinerna röjde gärnet och Henrik sov som en klubbad och så var det Dinosaurieföreställning på söndagen. Efter föreställningen var det mer röj med ännu fler kusiner hos mormor och morfar. Jag åkte hem med en utslagen Henrik i bilen och vi kom hem igår kväll.


Peppar, peppar, ta i trä osv... Jag har inte hört en enda hostning från Fjollan sen vi kom hem. Hon hoppar och skuttar och äter som vanligt.


Min plan har delvis påbörjats...dock inte frivilligt. I morse rullade sig Tyra i något VÄLDIGT äckligt. Hon är nu schamponerad. På stället där hon "parfymerat" sig schamponerade jag 5-6 gånger och ändå satt "parfymen" kvar lite svagt. Nu är hon alltså ren. Konstaterade att även Tyra börjat att fälla. Ska väl försöka ansa henne så smått då, imorgon skulle visst solen titta fram... Vi får se om det dyker upp någon bild här i bloggen??? Tyra har mycket päls. Det var svårt att blöta igenom den på vissa ställen.


Skulle sitta bra med genomtvättning av de andra två damerna också.


Allt gott!//Emelie

 
 
Maria

Maria

26 oktober 2009 16:07

Hi hi.Känner igen det där med att "parfymera"sig.Har 3 stollar när det gäller att hitta "det" som stinker värst,för att grundligt gnida in sig i Usch!!!
Och ibland skulle man nog vilja att hundschampona hade lite starkare doft så att det luktar nytvättad hund när man badat dem.Men som du säger ,det räcker ibland inte med flertalet schamponeringar utan stanken sitter kvar.
Ni verkar ha haft en trevlig helg ,och skönt att Fjollan inte hostar mer.

Ha det gott ni alla Kram Maria & Co

http://ellebacken.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards