Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2009

En vanlig onsdag

Av Emelie - 28 oktober 2009 16:17

Idag är det onsdag. Det innebär simning för mig och Rickard. Han är ju 1 år nu så han har väl vuxit ur "baby"-prefixet. En höjdardag i bassängen idag. Formen varierar, men idag var Rickard i bra form. Stefan mötte upp efteråt och vi åt lunch. Sen tog Stefan Rickard och jag hämtade Henrik på dagis. Henrik åt en macka och sen gick Henrik och jag en prommis med hundarna. Då vädret är fint så följde kameran med. Inte alltid får jag till bra bilder. Henrik blev suddig på alla bilder, denna blev han minst suddig på.

  

Tyra fastnar lättast på bild av hundarna.

  

Tog några bilder i vår inhägnade slänt när vi kommit hem från promenaden. Vi har hägnat med viltstängsel i slänten bakom huset.

  

Angående Fjollans hosta. Hon hostar lite fortfarande. Men när jag var hos veterinären för en lite dryg vecka sen så hostade hon ganska mycket. Nu är det väldigt sällan och lindrigare. Inget märks på hennes allmäntillstånd, det har det inte gjort nån gång. Jag tror det är någon typ av "kennelhosta", alltså nåt virus. De andra två har kanske också haft nån släng utan att jag märkt det. Fjollan är lite trång i halsen, ni som känner henne vet att hon hörs.... Men hon har aldrig lidit av detta och har inga problem med hostan nu heller. Den går säkert över snart.

  

Doris mår strålande och jag är sååååå tacksam. Skönt att det inte alltid behöver vara det värsta.

  


Allt gott!//Emelie

 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

28 oktober 2009 19:30

Härligt med lite simning:)
Fin bild på en söt liten kille.

Skönt att era hundar mår bra glädjer mig verkligen.
Härliga höst bilder på era hundar

Ha en skön kväll, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Sandra

Sandra

28 oktober 2009 22:30

Sicken hög svansföring hon har Doris på nästsista bilden. De är så fina alla dina gryn fyrbenta som tvåbenta ;)!
kramar

http://lanquist.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

29 oktober 2009 17:48

Tack för kommentaren i hundbloggen:)
Jag har inte skrivit något om Gaby än. Kan tyvärr inte gör det än, men jag lova jag skall säga det till dig.

Kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

29 oktober 2009 21:24

Så fina bilder du visat i dina blogginlägg.Och massor av dom blev det också.Tyckte jag visade mycket bilder på mina älsklingar häromdagen,men jag ligger då i lä.
Skönt att läsa att Doris mår bra och att Fjollans hosta blivit bättre.
Ha en trevlig helg för den är ju i antågande.Själv ska jag tillbringa helgen i Växjö!

kram Maria & Co

http://ellebacken.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards