Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 9 november 2009

Av Emelie - 9 november 2009 11:44

Idag har jag varit till veterinären med Fjollan. Jag märker att min toleransnivå när det gäller krämpor på mina hundar är obefintlig. Oron kramar åt och jag mår minst sagt dåligt.


Fjollans hosta har inte gett sig. Ibland får jag för mig att den är lite bättre för att nästa dag bli värre. Jag vet inte om jag inbillar mig. Har hon blivit bättre eller har hon rentav blivit sämre? Jag tar temp. Den är också lite förhöjd. Och så är det igång...


I morse åkte jag till veterinären. Blodprov togs och röntgen av lungorna gjordes. Veterinären kände ännu en gång igenom Fjollan grundligt. Resultatet av dagens undersökning:

  • Ingen synbar förändring syntes på röntgenbilden av lungorna.
  • Fjollans levervärden och njurvärden såg väldigt bra ut, inte minst med tanke på hennes ålder.
  • Vita och röda blodkroppar såg bra ut. Hon hade lite förhöjt av en sorts vita blodkroppar men det påverkade inte det totala antalet. Detta kan tyda på infektion i kroppen.
  • Fjollan hade lite förhöjd temp men väldigt lite. Hundens temp kan vara lite högre hos veterinären eftersom det är en lite stressad situation för hunden. Men Fjollan hade samma temp här hemma, så jag tycker att den är lite hög.
  • Fjollan kändes bra, inga förstorade lymfknutor och magen kändes bra tyckte veterinären.
  • Fjollans lungor lät bra i stetoskopet.

Veterinären tror att Fjollan ska klara hostan själv, inget penicillin sattes in. Fjollans aptit är god och hon verkar pigg för övrigt. Så nu hoppas jag att jag kan lägga oron för mina hundar på hyllan ett tag.


Nej, nu är det lunchdags för en liten trött Rickard!


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards