Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 13 november 2009

Av Emelie - 13 november 2009 19:43

Satt och tittade bland massa foton igår. Tittade lite på Rossina och Bimbo, saknar dom så Gråter. Bimbo gör fortfarande ont, hon blev ju bara 5 år.


Jag laddade upp lite valpbilder. Här en liten mätt och belåten F-valp. Älskar den här bilden, valpen är väl tre-fyra veckor på bilden skulle jag tro.

  

Tyra började posera tidigt. Här är hon nog ca fyra veckor.

  

Här en söt liten Tyra, 4-5 veckor gammal skulle jag tippa. Jag tror denna bilden togs dan innan Tyra fick urinvägsinfektion om jag inte missminner mig. Lilla Tyra kissade blod Rynkar på näsan. Hon fick äta två kurer penicillin innan hon blev av med sin uvi. Så mellan 4-7 veckors ålder åt Tyra penicillin. Dessutom så hade Tyra ett ganska kraftigt överbett. Men hon har inte blivit infektionskänslig och bettet rättade till sig Glad!

  

Tyra poserar så fint sex veckor gammal.

     

Kullsyrran Edetoyota "Malvas" favoritplats. Denna lya har mina flickor grävt ur själva under en gran i den inhägnade slänten bakom huset. Ett tiotal 8-veckorsvalpar får plats gott och väl.

  

Och det här var Tyras favoritplats...

  

Malva, kullsyster till Tyra är ett riktigt yrväder. Här en bild tagen när Malvas husse och matte var här och hämtade Malva...funderar på om denna bild inspirerat till namnvalet??? För är inte blommorna på bilden just malva? Jag är ingen blomexpert snarare tvärtom. Om nån vet vad blomman heter så lämna gärna en kommentar!

  

Tyra stannade här. Det var inte lätt att fånga henne på bild, speciellt som jag hade en urdålig kamera. Hon hann flera meter utanför bilden när kameran hade tagit bilden, tacka vet jag systemkameran jag har nu! Här har hon hittat ett äpple att smaska på. Hon är nog ca 9 veckor på denna bild.

  

Tyra fick följa med på marknad i Borensberg bara tio-elva veckor gammal. Här var Tyra TRÖTT, annars hade hon inte kunnat sitta i vagnen så fint. Det syns verkligen hur trött hon är.

  

Lilla Tyra-Yra växte. Här är hon ca 4 månader.

  

Tyra 9 månader gammal poserar.

  


Märks det att jag längtar efter valpar....Förvånad???


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards