Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 24 november 2009

Sorgebud

Av Emelie - 24 november 2009 21:47

Igår måndag den 23:e november så fick Fina Rossinas Bartolo "Ileach" somna in för alltid, 9 år gammal.


Jag har fått så fina mail från matte Annsofie där hon beskriver sin kärlek till sin hund. Det är inte utan att tårarna kommer.


Ileach blev allvarligt sjuk i augusti i år. Han fick något som heter diabetes insipidus. Detta har rubbat vätskebalansen i kroppen och till sist så fick han vatten i lungorna och blev mycket dålig.


Det märkliga är att jag glömde att räkna upp Ileach på hemsidan när jag gratulerar min första kull som fyllde 9 år den 10 oktober.... Som att jag undermedvetet kände på mig nåt??? Jag gjorde genast en rättelse här i bloggen när jag märkte mitt misstag. Känner mig nästan skyldig till att Ileach inte finns längre.


Jag fick mail från Annsofie i fredags att Ileach troligen skulle få vandra till andra sidan efter helgen. Dom ville se om han eventuellt svarade på den vätskedrivande medicinen. Nyss fick jag budet att han inte orkade längre.


Tung i hjärtat.


Tack Annsofie med familj som givit Ileach det bästa hundlivet en berner kan få.


Allt gottGråter//Emelie





 
 
Sandra

Sandra

25 november 2009 12:34

Ja det är tragiskt.. Även om det är skönt att se att han iaf blev över 9 år.. I går var det 1 år sedan vi tog bort lilla Molick.. Tiden verkligen rusar iväg..

Ha det fint!
Kram

http://lanquist.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

25 november 2009 17:24

Sänder en värmande kram till Annsofie med familj. Tack för att ni har tagit väl hand om en av Emelies valpar i hela 9 år! I sorgens svåra stund, försök att tänka på allt roligt ni har haft och att ni fick ha honom i 9 härliga år !

Kram Lena

http://www.heimarkenskennel.se

 
Ingen bild

Annsofie

25 november 2009 18:29

Tack för den varma kramen.
Han blev omplacerad hos oss när han var ca 20 veckor och jag ångrar inte en sekund av de år vi fick tillsammans. Han var min och det visste han om. Mammigare hund får man leta efter , sa veterinären.
Han var ju alltid med mig hemma , på jobbet, i skogen, på promenaden och ute i skärgården.
Han fick ett bra liv och var älskad av alla.

Kram Annsofie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards