Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 25 november 2009

Till minne av Ileach

Av Emelie - 25 november 2009 22:14

Annsofie är en duktig fotograf och har tusentals bilder på sin älskade Ileach. Hon skickade mig några, och nog syns det att det är Fjollans bror alltid! Det här skulle nästan kunna vara en bild på Fjollan, jag känner igen uttrycket i ögonen och mouchen på nosen...

 

Veterinären tyckte att Ileach var den "mammigaste" hund han träffat och det tog Annsofie givetvis som en komplimang. Syster Fjollan brukar ofta vända och gå hem till matte när hon tröttnat på promenad med husse, däremot skulle hon aldrig drömma om att gå hem när hon är ute med mig...


Ileach har alltid varit med, både på jobbet och på semestern. Familjen åker gärna båt på semestern. Och självklart var Ileach båtsman.

   

Gosig Ileach i skärgården.

 

En lite yngre Ileach.

      

Saknaden efter våra hundvänner gör först fruktansvärt ont. Men tiden läker. Senare kan minnet av vår vän ibland helt plötsligt hugga till i hjärtat. Men ibland kan minnena komma glädjefyllda. Ju längre tiden går ju mer kan vi minnas med glädje. Men det tar den tid det tar och vi kan inte skynda på processen. 


Jag minns när Katarina ringde och berättade att Bamse, Ileach pappa var död. Hon var så förtvivlad. Det fanns inte och kommer aldrig att finnas en hund som Bamse och jag förstod att hon menade det, verkligen menade det. Bamse var inte hennes första hund. Hon berättade också att han hade legat och viftat på svansen ända in i döden. Både Ileach och Fjollan är väldigt lika sin pappa Bamse i utseendet, dom har inget från Rossina utseendemässigt. Och att Ileach varit en alldeles speciell hund hos sin familj går inte heller att ta miste på när jag läser mailen från Annsofie.


Bamse hann fylla 10 år och Ileach hann fylla 9 år. Båda fick leva ett helt bernerliv. Så är livet, våra älskade hundars livscykel är så mycket kortare än vår, men det gör inte mindre ont för det...


Men dom lever för alltid i våra hjärtan.


Allt gott!//Emelie





 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

26 november 2009 09:33

Mycket vackra bilder på en fin hund:)
Håller med dig att våra kära finns kvar i våra hjärtan.
Och minnena är ju dem som gör att de lever vidare:)

Ha nu en skön dag min vän och sköt om dig, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Annika Hansson

Annika Hansson

26 november 2009 11:19

Tack för hälsningen i min gästbok! Ja, det är så jobbigt att behöva ta bort en hund, särskilt när Becka var så ung. Men hon lever i våra minnen & hennes avkommor.
Kram Annika

http://www.bernerportens.com

 
Linda & Nova

Linda & Nova

26 november 2009 19:01

Hej, ser att det hänt sorgliga saker här. Man blir ju så grymt ledsen när ens hund går bort. Det är för sorgligt men en del av livet. Det är verkligen tur att man har alla minnen kvar som man kan tänka på sådana stunder.

Jättefina bilder, ser underbart ut med båten. Skickar en stor kram till er alla!

http://runezzazanovaadelle.se

 
Ingen bild

Annsofie

26 november 2009 23:37

Tack för allt fint du skriver om min Ileach!
Ja, han var och är verkligen en älskad hund.
Idag har jag orkat öppna kameran och titta på alla bilder jag tagit på honom under hösten. Den sista bara timmen innan slutet. Han var så van att vara min fotomodell så han tittar rakt in i kameran precis som vanligt. Saknar honom så.
Kram annsofie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards