Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 28 november 2009

Av Emelie - 28 november 2009 20:05

Imorgon är det första advent. Regnet fortsätter att ösa ner och termometern står på några plusgrader. Det är mörkt nog denna årstid. Inte lätt att hålla humöret uppe .


Solen tittade fram lite, lite innan promenaden idag så jag tog med kameran, men sen lös den med sin frånvaro...solen alltså.


Min plan var att få åtminstone en bild på Doris idag meeeeen det gick inte. Så fort Doris ser att jag plockar upp kameran gör hon ett busskall och drar iväg på en tur...som kan vara ganska länge...


Och jag förstår henne, hon är verkligen inte vacker nu. Hon har nu även börjat fälla svans. Doris har aldrig fällt svansen förr utan har sett ganska rolig ut när hon varit helt urfälld med kort dammgrå päls och en yvig tjusig svans. Men nu så fäller hon ALLT.


Som vanligt stod Tyra för poseringen så ni bjuds på ännu två bilder på Tyra i mossan.

   

   

Det ligger några rostiga rör bakom en lada vid ett övergivet torp i skogen där vi promenerar. Doris skulle aldrig drömma om att krypa igenom dessa, men Tyra har aldrig tvekat. Fjollan har heller aldrig haft problem med sånt. Här ser ni Tyra komma ut ur en tunnel och Fjollan är på väg in i en annan, svårt att hinna med med kameran men jag hann nästan...

  

Här hann jag få med Tyra inne i tunneln

  

Tyra är verkligen en hund med arbetspotential. Hon bär gärna saker av alla slag och material i munnen och hon hoppar utan att tveka över 1,10 meter högt staket. Balansering är inga problem.

  

  

Det är mattes tid som är begränsningen .


Jag önskar er alla en mysig 1:a advent imorgon! Några bilder på världens charmigaste tomte avslutar dagens blogg! Rickard .

               


Allt gott!//Emelie 

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards