Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 28 november 2009

Adventstämning???

Av Emelie - 28 november 2009 20:05

Imorgon är det första advent. Regnet fortsätter att ösa ner och termometern står på några plusgrader. Det är mörkt nog denna årstid. Inte lätt att hålla humöret uppe .


Solen tittade fram lite, lite innan promenaden idag så jag tog med kameran, men sen lös den med sin frånvaro...solen alltså.


Min plan var att få åtminstone en bild på Doris idag meeeeen det gick inte. Så fort Doris ser att jag plockar upp kameran gör hon ett busskall och drar iväg på en tur...som kan vara ganska länge...


Och jag förstår henne, hon är verkligen inte vacker nu. Hon har nu även börjat fälla svans. Doris har aldrig fällt svansen förr utan har sett ganska rolig ut när hon varit helt urfälld med kort dammgrå päls och en yvig tjusig svans. Men nu så fäller hon ALLT.


Som vanligt stod Tyra för poseringen så ni bjuds på ännu två bilder på Tyra i mossan.

   

   

Det ligger några rostiga rör bakom en lada vid ett övergivet torp i skogen där vi promenerar. Doris skulle aldrig drömma om att krypa igenom dessa, men Tyra har aldrig tvekat. Fjollan har heller aldrig haft problem med sånt. Här ser ni Tyra komma ut ur en tunnel och Fjollan är på väg in i en annan, svårt att hinna med med kameran men jag hann nästan...

  

Här hann jag få med Tyra inne i tunneln

  

Tyra är verkligen en hund med arbetspotential. Hon bär gärna saker av alla slag och material i munnen och hon hoppar utan att tveka över 1,10 meter högt staket. Balansering är inga problem.

  

  

Det är mattes tid som är begränsningen .


Jag önskar er alla en mysig 1:a advent imorgon! Några bilder på världens charmigaste tomte avslutar dagens blogg! Rickard .

               


Allt gott!//Emelie 

 
 
Mariina

Mariina

29 november 2009 08:37

Nää, jag kallar det inte för adventstämmning med regn. Men iallafall så måste jag bara säga: åååååååå,
vilka söta bilder på hundarna.....
Jag skulle nästan vilja ha en!
Tränar du agility eller bruks osv?
Min dröm är att få träna agility med hund.
Ja, jag kanske ska berätta att jag haft över 13 hundar. Men då menar jag ju inte samtidigt!
Kramiz Mariina.

http://www.freedreams.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

29 november 2009 11:25

Alltid lika fina bilder i din blogg !!!

Nu löper Flisan !!!

Ha en riktigt mysig 1a advent,kram Lena!!!

http://www.heimarkenskennel.se

 
Sandra

Sandra

29 november 2009 14:38

Utan tvekan låter det som att Tyra skulle klara sig galant på planen och få arbeta med både det ena och andra, men tyvärr är det så emellanåt att tiden desvärre inte räcker til.. Bilderna är super fina och det lilla charmtrollen Rickard förgyller bloggen!

Första Adventskramar från Skåne

http://lanquist.bloggagratis.se

 
Linda & Nova

Linda & Nova

29 november 2009 16:36

sicken söt adventstomte ni har :)

Lite adventsstämmning har vi, liiite snö som ligger kvar och försöker komma istämning med glögg, pepparkakor och adventstök. Nu är allt på plats och det känns faktiskt lite bättre.

Nova skulle aldrig få för sig att springa in i ett sånt där rör, om det inte låg en korvbit eller nåt där :) Hon är lite försiktig med vissa saker medans andra som att tex hoppa i båtar, gå balansgång på gungbrädor och sånt inte är några som helst problem.

Ha en fin 1:a advent!

Kram

http://runezzazanovaadelle.se

 
Lotta & Gossarna

Lotta & Gossarna

29 november 2009 19:47

Så söt liten tomte! Krypa in i rör skulle inte vara några problem för Imexx heller... hos uppfödaren (Joy) så hade dom plaströr till valparna att krypa in i och dom gillade verkligen att var där i. Vilken höjdhoppare hon är som hoppar så högt.
Trevlig Advent!

http://bernergossar.dinstudio.se

 
Ingen bild

Annsofie

29 november 2009 20:01

Trevlig advent! Det ser så härligt ut med skogspromenad med hundarna. vi tog också en promenad idag, men det känns så sorgligt att göra det utan hund.Ileach gillade också att bära saker i munnen. Allt från tidning till glasburkar...dock inte sten.
Kram Annsofie

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

29 november 2009 20:04

Kan inget annat än att hålla med dig det är inget trevligt advents firande med detta väder som vi har. Men man får alltid önska och hoppas på bättre väder:)

Super härliga bilder du har tagit och håller även med dig ang sonen han är en super söt liten tomte:)

Ha en skön advents kväll, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

30 november 2009 22:28

Fina bilder på dina vackra hundar!!!
Den lilla tomtenissen skulle jag mer än gärna få ett besök av på julafton.Vilken liten goding!!!
Ha en bra vecka ni alla .

Kram Kram Maria

http://ellebacken.webs.com

 
C.L

C.L

1 december 2009 02:27

Mossan den lilla damen stod på.. de va inte så att du lånade lite av den?*skrattar***Mysiga kort..

http://www.fago.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards