Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg under november 2009

Av Emelie - 3 november 2009 12:31

Nu har jag lärt mig att infoga text i bilder!! Har försökt förut men nu kom ja påt! Datorn är farligt rolig...


Annars så är vädret vackert. Löven har rasat och höstens vackra färger är ett minne blott.


Rickard sover och jag ska laga lunch är det meningen...hmmm, som sagt farligt rolig...


Jag fördjupar mig inte i nåt mer bloggeri just nu.


Allt gott!//Emelie

Av Emelie - 1 november 2009 12:33

Som sagt, valpsugen är jag. Men har jag tur så blir det valpar här på kenneln först framåt våren och då är Tyra mamman.


Ni som följt min blogg vet att jag försökte para Doris i våras. Det blev ingen parning då Doris inte ville. Det visade sig ju vara tur. Blodprov i september visade att Doris njurvärden inte var bra. Hon hade även dåliga blodvärden i övrigt, troligtvis pga de dåliga njurvärdena. Många turer var det som ni kunde följa här i bloggen. Den här gången slutade det gott. Jag befarade ju det värsta. Nu äter Doris ett specialanpassat foder för njurarna och mår utmärkt. Men valpar blir det aldrig för Doris del.


Men idag har det hänt något riktigt roligt...Skrattande!!!


Barolo som jag försökte para Doris med är en underbar hund som jag fått tillfälle att lära känna ganska ordentligt. I fredags bar det av till Barolo igenFörvånad! Utan tik! Barolo mötte upp med en himla fart och undrade när höglöpstiken skulle hoppa ur bilen.

   

Barolo blir gärna lite suddig på bild. En fartig kille. 

Men det var bara jag och Rickard som var med. Men snart kom Doris kullsyster Grrrlie...

    

En jätte fin hund hon med. Men hon har definitivt inte Barolos fart i sig, hon är en riktigt lugn typ av berner. Hon ser bra ut. En kraftig tik med ett vackert huvud, både på ut och insidan.  

En perfekt match tror och hoppas vi.

  


I fredags var det dock lite tidigt så det blev ingen hängning då men i förmiddags så satt dom där!


Ultraljud i början på december får visa om det blir några nyårsvalpar! Det är ägarna till Grrrlie som är uppfödarna. Vi avvaktar med att sätta ut den eventuella kullen på sennenhundklubbens hemsida (kullen uppfyller alla regler, både skk:s och sshk:s) och min hemsida till efter ultraljudet. När vi vet om där är valpar kommer även kontaktuppgifter till uppfödarna att sättas ut och ni är givetvis välkomna att ringa mig för frågor.


Men nu får vi tåligt vänta i några veckor.


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards