Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 2 december 2009

Typisk hundpromenad

Av Emelie - 2 december 2009 13:40

Nu har jag varit flitig med kameran. Först två bilder från igår kväll. Rickard tycker att det är väldigt intressant när hundarna äter. Och hundarna äter ostörda på. Här studerar Rickard Tyra när hon äter.

  

Doris brukar äta upp först nuförtiden, här kollar hon om nån kula ramlat ut från Tyras skål. Rickard kollar in mig.

  


Idag är solen här på riktigt  ! Kameran var givet med på promenaden vi nyss kom in ifrån. Förutom sol så är det minusgrader vilket gör att naturen blir extra vacker. Tycker dessa bilder illustrerar en typisk hundpromenad här på kenneln. Bilderna är i kronologisk ordning.

Tyra

  

Doris är den lilla svarta pricken lite till höger på bilden  

  

Tyra med Doris bakom sig och Fjollan till höger

  

Doris till vänster och Fjollan till höger

  

Doris

  

Fjollan

  

Tyra

   

Fjollan

   

Fjollan

   

Fjollan

   

Tyra och Fjoll 

  

Tyra och Fjoll

  

Tyra och Fjoll

  

Tyra och Doris närmast till höger

  

Tyra med Fjollan och Doris långt bakom

 

Som sagt, en vanlig promenad med mina tre bernerflickor men med ovanligt vackert väder    !


Allt gott  !//Emelie 

 
 
Ingen bild

Annsofie

2 december 2009 16:50

Härligt väder ,bilder och hundar! En sådan här dag är det extra tomt här hemma...
Kram Annsofie

 
Maria

Maria

2 december 2009 17:31

Härliga bilder på underbara hundar.Ser så mysigt ut med ett gäng lösa Berners som busar på.
Och din lilla Rickard,vilket litet charmtroll!!!!

Ha det bra ni alla / Maria

http://ellebackens.bloggagratis.se

 
Linda & Nova

Linda & Nova

2 december 2009 18:46

Vilka fina bilder, ser underbart ut att få busa loss med ett gäng berners :) Får allt lite dåligt samvete för nu var det evigheter sen vi var ute på nåt bus med andra hundar. Trodde ju att löpet skulle komma så det skulle vara fritt fram att även busa med hanar...men fröken vägrar visst denna gång...tur jag inte skulle para nu för då hade jag varit heeelt tokig nu tror jag :)


Vad söt din Rickard är!!

Kram från oss

http://runezzazanovaadelle.se

 
Sandra

Sandra

2 december 2009 19:03

Så härliga bilder!! Ni har ingen snö ännu men massor med frost såg det ut som.. Kan tänka mig att skaffa en vovsing till fast kanske först om ett år så då kanske du kan planera in något fint ;)..

Många kramar
Sandra

http://lanquist.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marie Carlsvärd

2 december 2009 19:17

Härligt att kyla o vackert väder äntligen kommit. Idag har varit en fantastisk dag. Fina bilder på alla varelser, två- som fyrbenta.

Vi resonerar som Sandra ovan, en vovsing till vill vi gärna ha, och om 1½-2 år så kan det vara läge :-).

Ikväll är det favorit-tv-program, d v s Bonde söker fru !!!!

Skön kväll!
KRAM

 
Mariina

Mariina

2 december 2009 19:33

Vilka fina bilder:)
Och det var skönt att solen kom fram....

http://www.freedreams.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

2 december 2009 22:23

Härliga bilder som vanligt !!!
Gillar 2 blir 1 bäst och flygöronen gör ju inte bilden sämre, hahaha!!!

Kram Lena !!!

http://www.heimarkenskennel.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

3 december 2009 06:54

Det är härligt hur barn och hundar är ihop. Vår lilla dotter brukar vilja hjälpa till att plocka upp skålen när de har ätit klart. Och helst vill hon ta dem innan de ens har ätit klart.
Vad mysigt och skönt det ser ut när man ser solen på bilderna. Och man blir ju så mycket piggare bara den kommer fram.
Men här var det inget vackert väder i går men jag hoppas det ska komma.

Ha nu en skön dag och ha det gott, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

3 december 2009 22:28

Vilka härliga bilder du bjuder på i bloggen idag , frost i marken och härligt glada töser som busar , för att inte tala om den lilla godingen som sitter och tittar på då vovvarna äter , vilken sötnos , han blir farlig då han blir stor ;) .
Trevlig helg
Camilla O Tuffa

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

5 december 2009 18:02

Härliga foton från både promenad och vid matdags.
Jag önskar er en trevlig helg och 2a advent.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards