Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 8 december 2009

Av Emelie - 8 december 2009 18:32

              

Idag den 8 december några minuter över ett fick min älskade lilla Fjoll somna in på Strömsholms djursjukhus.


Så mycket styrka den hunden hade, både mentalt och fysiskt! Jag kan bara skriva; TACK FJOLLAN FÖR ALLT!!! Jag är oändligt stolt över dig.

 

Igår ordnade Magnus, veterinären här i Borensberg, en remiss till Strömsholm och Fjollan och jag var där 12.30 igår måndag. Röntgen gjordes. Det var något med den vänstra lungan men dom kunde inte säga vad. Ultraljud gjordes. Veterinären som gjorde ultraljudet tyckte inte att det såg ut som tumörvävnad. Hon tyckte att det såg ut som en lungomvridning!!!??? Något jag till igår inte visste att det förekom. Det kan alltså liksom magomvridning förekomma på hundar. Det går att operera med gott resultat men det är en väldigt komplicerad operation. Även Fjollans mage både röntgades och ultraljudades, inget konstigt hittades.


Fjollan fick tid för skiktröntgen (CT-röntgen) idag tisdag för säkrare diagnos. Dagens skiktröntgen kunde inte heller ge en säker diagnos men veterinärerna bedömde att det bästa för Fjollan var att få somna in. Och det känns som helt rätt beslut jag tog idag. Fjollan är lämnad för obduktion så att jag får veta säkert vad som felades henne.


Bilder på Fjollan tagna på vår härliga soliga promenad vi hade i onsdags den andra december, inte trodde jag att hon skulle vara död mindre än en vecka senare!

        


Jag älskar dig sååå  min lilla livskraftiga Fjoll!//Din matte

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards