Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 25 december 2009

Av Emelie - 25 december 2009 19:27

Julafton blev väldigt lyckad. Jag har väl aldrig varit så oförberedd. Men Stefan och framförallt storasyskonen Christoffer och Lina hade förberett desto mer. Henrik fick julklappar i drivor. Och maten blev god. Så ostressat och så perfekt!  


Rickard börjar komma tillbaka. Det var jobbigt. När vi kom hem från sjukhuset så kräktes Rickard så lätt om han fick lite för mycket mat. Men julafton fortlöpte utan kräkningar och även idag har kräkningar uteblivit. Rickard äter lite mer för varje dag och är piggare.


Det gick lite väl långt kan jag tycka nu. Jag har verkligen försökt få hjälp från vården sen jag kom hem från Strömsholm efter mitt avsked av Fjollan där. Men när jag till sist riktigt fattade (och det var jag, inte vården som fattade) att det var mjölk som Rickard inte tålde så hade det gått för långt. Rickard var så dålig så att han var tungen att få dropp för att orka börja äta igen. Lätt att vara efterklok.


Men nu är det ordning på bajset och aptiten kommer mer och mer och så även Rickards krafter.


Och saknaden efter min lilla Fjoll kommer också upp till ytan nu när oron för Rickard lagt sig. Samtidigt så gläds jag åt att jag faktiskt har Doris hos mig fortfarande. Hon är pigg och glad och äter med frisk aptit men hur länge mår jag bäst av att inte spekulera över.


Tyra har börjat FÄLLA! Doris har börjat få tillbaka sin päls men ser fortfarande väldigt tufsig och spretig ut, inte minst svansen.


Jag såg att Kenneth Edh skulle döma bernertikarna i Sala. Jag skulle gärna ställa för honom. Det är inte helt omöjligt att Doris hinner får tillbaka en del av sin päls. Sista anmälningsdagen är 11 januari, kanske anmäler jag Doris??? Tyra har garanterat tappat ALL sin päls då iallafall.


Annars så läste jag om det internationella hälsosymposiet i Sennenbladet. Det är Elin Ankarbäck som skrivit artikeln. Mycket intressant läsning. Den artikeln behandlar en hjärtefråga för oss bernerälskare. Hur ska vår underbara ras bli friskare i framtiden?? Tycker att ni ska läsa den artikeln om ni inte redan gjort det! 


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards