Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 29 december 2009

Av Emelie - 29 december 2009 16:31

Idag har det gått tre veckor sedan Fjollan lämnade jordelivet.


Fjollan var en stark hund. Även veterinärerna på Strömsholms djursjukhus påpekade både att hon var pigg och vid första anblicken så trodde dom att Fjollan var en ung hund. Dessutom så tyckte dom att hon hade en fantastisk mentalitet. Detta intryck gjorde alltså Fjollan 9 år och dödssjuk  . Vi träffade ju ganska många veterinärer eftersom att Fjollan genomgick flera undersökningar.


När jag åkte med Fjollan till Strömsholm måndagen den 7 december så var jag ganska säker på att resan var enkel för Fjollans del. Men det kändes ändå skönt. Fjollans hosta var olidlig, hon hade tom börjat hosta blod. Det måste få ett slut. Fjollan var ändå nio år fyllda och hade levt ett helt liv även om jag hoppades och trodde att Fjollan skulle få bli en riktigt gammal berner, förutsättningarna fanns definitivt.


Det färdiga obduktionsresultatet har inte kommit än, men veterinären ringde mig efter några dagar och berättade att det visade sig vara en tumör i lungan och cancern hade spritt sig  . Vilken form av cancer Fjollan fått får jag veta när obduktionsresultatet är helt färdigt. Hade väl hoppats att det inte skulle vara cancer, men när cancer drabbar en såpass gammal hund så kan man ändå acceptera det...även om nio år definitivt inte var en ålder för Fjollan.


Jag tror inte Fjollan fattat att hon är död. Fjollan är ju odödlig! Hon svassar säkert omkring här och är med på promenaderna även om vi inte kan se och höra henne. Några bilder tagna under 2009 på min högst älskade Fjollan. En makalös hund... 

Fjollan tigger korv 28 februari 2009.

    

Mina tre flickor busar på isen 28/2 -09. Fjollan i mitten.

  

Det luktar korv! 28 feb -09.

 

15 mars -09.

   

Typiskt Fjollan när det var skare. 6 april -09.

 


  

24 april -09.

   

15 november -09.

   

Tillsammans med dottern Tyra 15 november -09. Fjoll till höger.

   


8:e december 2009, 9 år gammal, somnade denna fantastiska hund för alltid.  


//Emelie 

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards