Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 30 december 2009

Av Emelie - 30 december 2009 23:19

 

Tack för alla goa värmande kommentarer till mina inlägg  !


Ja, denna höst-vinter har präglats av sjukdom och oro här på Ilarstorp. Jag har mist en trogen vän, min älskade Fjollan.


Men Doris har jag kvar, och hon mår bra  , den här gubben beskriver Doris så bra på promenaderna...speciellt när jag plockar fram kameran av någon anledning???


Rickard blir piggare för var dag! Här sitter han i knät på världens bästa Therése! Therése passar mina pojkar ibland, hon kom förbi en sväng idag. Mysigt tyckte Rickard.

  

  

Många tänder har Rickard fått!

  


En hälsning har jag fått också. Från ingen mindre än Fina Rossinas Guglielmo "Berra", kullbror till Fjollan! Han mår bra hälsar matte Elly. Han är liksom Fjollan var, en fartig 9-åring. Berra är räserbernern med stort R. Inte den lättaste att fånga på bild. Men tre fina bilder följde med mailet.

  

  

  

Berra har jag haft förmånen att träffa med jämna mellanrum under hans 9 levnadsår. Några gånger har han stannat några dagar och Elly och Berra har nog varit med på samtliga träffar jag haft! Berra utmärkte sig bland de tretton livliga redan som lite valp...han var allra livligast! Som matte Elly brukar säga; "dom som gillar aktiva hundar gillar Berra...", vad de andra tycker förtäljer inte historien... Elly är en frilufsare och många vandringar har det blivit. Berra brukar bära sin packning själv.


Berra röntgades med C/D när han var året. Han röntgades om vid ca 3 års ålder och fick då A/C med kommentaren "betydligt bättre". Berra var kraftigt sederad vid första röntgentillfället. Han är som sagt en livlig berner... Viktigast är att Berra har aldrig visat någon form av stelhet och han har alltid rört sig MYCKET...nämnde jag att Berra är en MYCKET aktiv kille???


Imorgon är det nyårsafton och då kommer två finfina Fina Rossinaskillar hit! Fina Rossinas Bull 6½ år och Fina Rossinas Fine Faust "Zero" 2½ år. Långpromenad i det gnistrande vintervädret ska det bli. Några bilder ska jag väl få till hoppas jag men dom får ni inte se förräns nästa år!


Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag er alla!//Emelie



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards