Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Emelie - 1 januari 2010 12:16

Och så har vi inlett ett nytt decennium. Vinter har vi. Underbart med all snö tycker inte minst våra fyrfota snömonster. Det märks verkligen att snö är bernerns rätta element. Och det bästa för våra kära hundar är det bästa för oss mattar och hussar. Gårdagen firades med långpromenad i vår härliga skog. Bimbosonen från Ledberg kom hit med sin husse och matte. Fine Faust "Zero" 2½ år kan posera. Mycket lik sin mor Bimbo.

    

Solen lös med sin frånvaro så bilderna blev därefter denna mörka årstid. Men snön lyser upp. Och snö är härligt! Tyra fångad i språnget, Doris skymtas i bakgrunden.

  

Tyra och Zero har "ganska" kul ihop.

   

Tyra rimfrost.

Husse Stefan har lekt. En "liten" snöbjörn blev det. Zeros husse Lars dresserar hundarna att attackera...

   

Bull med husse kom till fikat efteråt. Bull är kullbror med Bimbo och son till Fjollan i hennes första kull. Bull är lik sin mor Fjoll i mycket. I mitt tycke så är Bull en av de snyggaste hundarna jag fött upp, kanske den snyggaste....??? Bull är i sina bästa år, 6½ år.

  

   

   

Bull har genomfört ett jätte fint Mh med 1:a på skott när han var två år gammal. Men med åren har Bull, liksom mamma Fjollan blev, blivit känslig för åska och smällar. Bull bor i ett villaområde där det smäller oavbrutet nyårsafton. Bull blev jätte stressad förra nyårsafton. Här i skogen hör vi inget av smällare. Det var jätte trevligt att fira nyår med Tomas och Bull. Jag såg både Bimbo och Fjollan i Bull så jag var lyrisk att få ha honom hos mig denna dag!


Efter fikat åkte familjen Zero för att fira nyår med sin familj. Vi gick en sväng med Bull och mina flickor innan det blev mörkt. Dock lite för mörkt för fotografering men några bilder blev det ändå.

Bull och Tyra, halvsyskon.

  

Bull.

   

Mysigt att burra huvudet i snön tycker Bull.

   

   

Att busa med grabbar tar på krafterna.

   

Och Bull fick fira en lugn nyårsafton utan smällare!

   

   

Tack för att jag fick träffa två härliga Fina Rossinasgrabbar förra årets sista dag! Ett friskt bernerår önskar jag alla bernerägare 2010!


Allt gott!//Emelie   

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards