Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Emelie - 13 januari 2010 12:13

Henrik är inte lika lättfotograferad som Rickard. Han flinar konstlat när jag tar fram kameran. Men dessa bilder ser han ganska naturlig ut på iallafall. Världens sötaste oavsett förstås!

  

  

Ute är det massor med snö och vackert soldis. Släppte som hastigast ut hundarna och upp på "poseringsbordet", några bilder blev det.

Mina nu bara två bernerflickor, Doris och Tyra.

  

Tyra

   

   

Doris

   

   

 


Allt gott!//Emelie   

Av Emelie - 13 januari 2010 11:04

Vet inte om Tyra laddar??? Jag ska ju para Tyra detta löp. Hon har i princip fällt färdigt. Doris har inte börjat löpa än. Jag tror det kan börja löpas här i huset när som helst. Hoppas dock att dom väntar till efter helgen...


Tyra verkar ha gått in i ännu en skendräktighet. Hon är väldigt förtjust i alla leksaker som låter här i huset, oavsett färg och form. Hon verkar helt enkelt lite mer hormonell än jag tyckt att hon varit förut. Känner hon på sig att det är hennes tur nu??


Jag hoppas iallafall att det kommer att gå bra denna gång med parning och att det sen tar sig och blir en lagom kull med fina valpar. Vi får se hur det går??


Hoppas på parning i februari, då blir det perfekt tid för att ha en kull valpar och dom blir leveransklara till sommarlovet! Det är bara att hålla tummarna!


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards