Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Emelie - 15 januari 2010 16:43

Det blir inget pensionat för flickorna i helgen.

Min ene brors yngsta dotter ska döpas i Djurgårdskyrkan i Stockholm på lördag, alltså imorgon. Tanken var att vi skulle åka upp hela familjen på dop. Men Rickard har fått feber för första gången i sitt liv. Därför stannar pappa/husse Stefan hemma med Rickard och hundarna. Jag och Henrik åker upp till Stockholm som planerat. Henrik ska även stanna några dagar hos mormor och morfar. Och jag tror att jag kanske hinner glutta på 6-veckors valpar på Edets kennel på väg hem ifrån dopet nu när jag blir ensam i bilen på vägen hem  !


Ett sorgligt besked kom på mobilen igår. Heimarkens Bellami "Bella" dansar nu på de saligas ängder. Bella är kullsyster med min första bernertik Rossina eller Heimarkens Bonanza som hon heter i stamtavlan. Bella blev gammal, hon skulle fylla 12 år nu i februari. Det är en ynnest att få ha sin berner så länge. Men det gör så ont att skiljas från sin trogna vän, kanske ännu ondare när man fått ha sin vän hos sig så länge. Stor kram till er alla Heimarkare  !


Rossina är mamma till min första kull och har oxå givit namn till min kennel. Rossina dog månaden innan hon skulle fylla 9 år. Fjollan är dotter till Rossina och henne förlorade jag 8 december -09, 9 år och 2 månader gammal. Fjollan har fått tre kullar. Jag behöll Bimbo ur hennes första kull. Bimbo blev bara 5 år gammal. Hon hann få två kullar på vardera 9 valpar här på kenneln, 6 hanar och tre tikar i varje kull.


Rossina 1998 02 28-2007 01 22. Bilden är tagen bara några veckor innan hon dog.

  

Fjollan 2000 10 10-2009 12 08. Bilderna är tagna i somras.

  

  

Bimbo 2003 06 26-2008 07 14. Bilden är tagen på hennes 5-års dag, lite drygt två veckor innan hon dog.

   

Dessa tre har tillsammans fött de 48 valparna som är födda här på kenneln, Fjollan och Bimbo ingår i denna siffra då dom har Fina Rossinas som prefix. Jag älskar och saknar dessa hundar oändligt.


Nu har jag Bimbos dotter ur hennes första kull, Doris och Fjollans dotter ur hennes tredje kull, Tyra här hemma. Två underbara flickor!

  

Min förhoppning just nu är en kull på Tyra i vår.

  

Vi får se???


Allt gott!//Emelie


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards