Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 30 januari 2010

Av Emelie - 30 januari 2010 23:09

Som ni kanske märkt så tycker jag att det är kul att fotografera mina hundar. All denna snö och så lite sol och två vackra bernerflickor...  


Jag fick härja så på Tyra för att hon skulle sitta kvar så då blev Doris alldeles brydd...

 

Doris

   

  

  

  

  

Jag kunde inte välja så ni får se alla...Tyra

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

Helt urfälld Tyra...  

 

...älskar snö 

  

  

     

Mina två älskade bernerflickor  !

  

  

  

Doris

  

  

  

  

  //Emelie


Av Emelie - 30 januari 2010 22:11

Jag fick ett sånt härligt mail från Emma, matte till Fina Rossinas Elvira från min första kull. Glädjande lät hon hälsa att det är full fart på tanten där hemma.


Elvira har en kull efter sig. Det blev 6 hanar, alla friröntgade. En son bor kvar hemma med mamma. Prinsen snart 6 år gammal.


Emma beskriver deras olika personligheter i mailet så att jag tydligt kan se dom framför mig. Mamma Elvira fortfarande full fart.

  

  

  

Sonen är lite en "Tjuren Ferdinand".

  

Det är sonen som är polisen. Han håller ordning på mamma som annars gärna tar sig en liten tur på egen hand på promenaderna  ... Turerna har blivit färre med åldern vilket matte Emma inte alls är ledsen för. Kanske just för att sonen håller efter mamma...???

  

  

På mornarna så släpps först Elvira ut, när hon kommit in så går Prinsen ut. Om Prinsen sölar sig med att komma in, vilket verkar vara ganska ofta, så blir mamma förbannad. Enda gången Elvira uppfostrar Prinsen! Det är ju MATDAGS! Tänk om maten försvinner!!! FASA!! Elvira studsar upp och ner och slukar maten i ett nafs så fort den serverats. Prinsen däremot står med huvudet i matskålen och funderar på om kulorna kanske skulle kunna ta å hoppa in i munnen, att gapa och tugga verkar ju väldigt jobbigt... Det gäller att övervaka så att inte morsan snabbt som ögat slukar även Prinsens mat. Prinsens portioner är ju lite större...mamma Elvira behöver INTE bli större...


Mor och son har mycket glädje av varandra och som alla berner av SNÖN!

  

 

Till och med Tjuren Ferdinand skuttar glatt i snön.

  

En kelsjuk Prins.

   

En vacker Prins.

   

En vacker mamma Elvira.

   

Tack Emma för ditt mail med härliga illustrerande bilder! Hoppas Elvira får fortsätta vara denna pigga friska dam länge till! Och det önskar jag även hennes stilige son Prinsen med kullsyskon. Elvira fyllde alltså 9 år i oktober 2009. Prinsen blir 6 år nu i april. 


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards