Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

Sådan mor sådan dotter sådan far sådan dotter...

Av Emelie - 31 januari 2010 23:07

Idag har jag haft det finaste besök man kan tänka sig. Tre Fina Rossinas damer med ägare!!


Jag har förevigat alla (hundarna...och en och annan matte och husse kom me), men i dagens blogg får ni bara se en av de besökande damerna.


Jag har många gånger skrivit här i bloggen om hur lik Tyra är sin mamma Fjollan. Både i sätt och utseende. Många bilder har jag som visar detta. Denna bild är tagen den 20 augusti 2009. Dotter Tyra till vänster och mamma Fjollan till höger.

 

En kullsyster till Tyra, Rea, var här på besök idag. Och hon är lika lik sin far Bigge (Edets Clapton) som Tyra är lik sin mor.

Några bilder på Rea (Fina Rossinas Edetrea) tagna idag.

   

   

   

   

Och så en bild på Tyra och Reas pappa Bigge tagen av Bigges matte Cecilia, vet tyvärr inte hennes efternamn. Detta är en otroligt fin bild på en otroligt fin hund.

   

Syns ganska tydligt att han är Reas pappa! Ellerhur???


Nästa blogg får ni se fler bilder på Rea och även bilder på de två andra Fina Rossinas-damerna som var här idag. 


Allt gott!//Emelie 

 
 
Sanna

Sanna

1 februari 2010 09:41

Fina bilder på finaste hundarna! Är särskilt förtjust i snötrollet. :o)

Tack för i går! Kram.

http://www.bernerbloggen.blogspot.com

 
Sandra

Sandra

1 februari 2010 11:08

Så många fina inlägg med massor av fina bilder på alla fyrfotingar, helt underbart :)..

Kramar

http://lanquist.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

1 februari 2010 22:11

Men gud !!! Jisses så lik Tuffa är både Rea och pappa Bigge , jag har ju sett andra kort på honom och inte tyckt att dom varit så lik ... med det du hade satt in i dag var ju på pricken ... och Rea , det skulle nästan ha kunnat vara Tuffa , det syns vart dom damerna har fått sitt utseende ifrån .
Och så Tyra , på första bilden så är det som att se tvillingar så lik är hon mamma Fjollan .
Jag kan tänka mig att det är väldigt roligt att få se dom här likheterna mellan hundarna .
Herregud , jag måste titta igen ;O) gud så lik dom var varandra .
Ha det så bra
Camilla o Tuffa

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Maria &Gänget på Ellebäckens

Maria &Gänget på Ellebäckens

2 februari 2010 16:50

Som vanligt massor av fina bilder på vackra hundar att titta på.Du är en duktig fotograf.

Kram Maria

http://ellebacken.webs.com

 
sytanten

sytanten

2 februari 2010 16:53

Hej! hittade hit från bernerbloggen... underbart med bernersennen. Har själv tidigare haft 2 bernerflickor från arpemåla och Solveig Bauer numera flyttad till tskland, tilda född 90 och selmi född 92. En gång så småningom kommer det att bo "berner" hos oss igen men tiden är än inte riktigt mogen. Därför får jag kolla in vad jag kan hitta av dessa UNDERBARA hundar tillsvidare. Jag kommer att följa din blogg med de fina hundarna.
Hälsningar Sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

3 februari 2010 13:36

Jätte fina bilder du har tagit:)
Tyvärr så har jag inte kunnat hoppa in till dig innan. Min dator den har levt ett eget liv men nu hoppas jag att den skall vara okej.

Ha nu en super skön dag och ta vara på dig, kjamisar

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marie Carlsvärd

3 februari 2010 19:03

Finfina bilder. Härifrån Sälen kan vi rapportera att den snö som föll över södra Sverige igår faller här idag. Ingen skidåkning möjlig, utan mest "stug-mys".

Kan oxå rapportera att Zero´s klo är i fin läkning och det glädjer oss verkligen. Fick sin sista penicillin-tablett nu ikväll.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards