Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Emelie - 8 februari 2010 16:10

I lördags gick rasspecialen i Sala av stapeln. Är egentligen en tradition för mig att åka dit. Mina flickor brukar vara i god päls så här års men inte i år. Doris var nog i ok pälskondition men tidsmässigt så passade det att prioritera bort Sala i år.


Igår söndag spelade jag först på Fina Rossinas Edetoyota "Malvas" andra lillmattes dop. Malvas första lillmatte heter Agnes och är 2½ år. Lillasyster Hilma är fyra månader och en riktig liten solstråle. Tyvärr har jag inga bilder på dessa söta små prinsessor...kanske skulle be mamma Malin om det... Dopet var så fint och god mat i trevligt sällskap förtärdes efteråt.


Sedan var det bara hem och vända. Igår kväll åkte jag tillbaka till Godegårds kyrka där dopet hållits. Jag skulle spela två Bach-sonater med Marie-Louise på en musikmässa på kvällen. Snart dags för nästa inspelningsomgång. Tre Bach-sonater ska spelas in nu i vår och även en trio-sonat för två flöjter, orgel och cello. Sedan är allt inspelat och dubbel-cd:n ska tryckas....


Fantastiskt underbart kul är det att spela Bach med dessa musiker iallafall. Och efter allt arbete vi lagt ner så måste det bli tryck, men det känns onekligen lite småläskigt.


En hälsning har kommit med mailen igen! Underbara bilder följde med. Fina Rossinas Fina Fatima "Lava" tränas av lillmatte Petronella. Enligt mamma/matte Terese så behöver inte Lava göra så där värst mycket "rätt" för att belönas av lillmatte 1 år. Både Petronella och Lava tycker att den blå lådan är himla skojsig iallafall, så kul har dom båda två!

Nu ska vi se om det finns nåt gott...

 

Ja visst gjorde de det! Duktig Lava!

  

Titta vad jag lärt Lava! Se så fint hon ligger!

 

Lilla prinsessan Petronella har varit på bröllop, så här fin är man då!

     


Tack för dessa bilder!


Allt gott!//Emelie


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards