Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Emelie - 12 februari 2010 18:04

Jag måste tillägna ännu ett inlägg till Berra.


Först måste även jag uttrycka min största beundran till Berras matte Elly som gav sig på att åka lift med Berra (se bild i mitt förra inlägg). Liftgubbarna sa till Elly "bara matte är lugn så är hunden lugn". "Så det var bara att vara lugn då", tänkte Elly. Och visst är det sant, men att rensa bort all oro för vad som kan hända.....IMPONERANDE!!!!!


Berra har en fanclub som består av ett gäng damer i sina bästa år. Jag kan säga att Berra är en LIVLIG hund, hela min första kull (utom en, som jag bad veterinären kolla hjärtat på lite extra vid besiktningen...) var LIVLIG men Berra var LIVLIGAST! Jag har haft äran att ta hand om Berra några gånger, mest i hans ungdom. Efter dom dagarna var jag, mamma Rossina och syrran Fjollan helt slut. Har aldrig varit med om maken till tornado i skogen.


Matte Elly hade lite styr med Berra i början. Hon gick bla kurs hos Anders Andersson på Gangsterluvans kennel för att få lite råd och tips. Berras fanclub har också varit till hjälp för matte Elly. Då matte Elly är en frilufsare så tänkte jag att Berra kunde passa. Och nog har dom promenerat!!! Energi har Berra aldrig saknat. Tvärtom, energin kan få lite oönskade utlopp...som omkullvälta blomkrukor...Berra packar upp det matte packat...vattenskålen stod i tvättstugan, allt vatten var över hela golvet när Berra drack. Allt med Berra är MAXAT!


När Berra var 5 år och matte Elly ringde mig för att säga att dom kom på kennelträffen så sa hon "då får du se hur lugn Berra har blivit!". Sen skrattade Elly gott, inte hade Berra blivit lugn inte!


Så att matte Elly gav sig upp i liften och "bara var lugn" är SÅÅÅÅÅ IMPONERANDE! Det krävs att ännu en fanclub bildas, matte Ellys fanclub! Jag hade aldrig vågat, ännu mindre med en hund som Berra!


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards