Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 22 februari 2010

Ett riktigt hundväder

Av Emelie - 22 februari 2010 21:50

Nej, nu måste jag också klaga på vädret. Visst gillar våra berner snö, men mina flickor har ett himla styr för att kunna kissa och bajsa. Dom vill gå in en bit från vägen för båd delarna.

Tyra

  

  

Doris som annars brukar dra en sväng när hon kommer åt...gör det nu också!!!!!??? VAD HON KÄMPAR för att ta sig fram och så skallar hon gällt i frustration, men hon fortsätter bortåt???? En lång repa kämpar hon runt i skogen, jag hör att hon är långt bort eftersom att hon skallar nu och då. Som att hon tror att jag ska komma och hjälpa!? Så gjorde Rossina med, hon liksom ropade och sa att "här är jag matte" och så sprang jag omkring i skogen och hittade Rossina, jag trodde hon hade fastnat nånstans när hon "ropade" sådär. Nu är jag lite coolare faktiskt. Doris får kämpa runt helt själv. Hon borde få fina muskler.


I lördags var det klass två varning på oväder. Jag tog med mig kameran på promenaden i ovädret för en gångs skull. Blev både de klassiska Tyra-bilderna, om än en något snöigare Tyra...

              

  

  


       

Även Doris fastnade på några bilder...

  

 

  

    

Riktigt snöoväder

        


     

   

 

Tyra i täten.

  

  

    

Snöyra-Tyra  

   

Tyra med Doris bakom

  

   

Två snöflickor

  

   

Idag var vädret lite bättre.

Tyra

  

  

Allt gott!//Emelie

 
 
sytanten

sytanten

23 februari 2010 07:20

Hej! Vilka vackra "flickor" du har ....blir riltigt sugen.... men, inte riktigt än, tid kommer senare. Jag brukar kolla på din blogg om vovvarna och får då minnen från den tiden då mina egna bernerflickor levde... och faktiskt älskade snön när den fanns. En underbar tid, det enda som inte var roligt var när det regnade, det gillade ingen av oss i "flocken".
Kram sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

 
Ingen bild

Marie Carlsvärd

23 februari 2010 07:59

Härliga vinterbilder! Men jag håller med - NU RÄCKER DET med snö. Finns ju ingenstans att göra av all ny snö som kommer ner.

Känner igen detta letande efter ett "bra" bajs-ställe. Zero kan leta kilometervis och nu är det ju som sagt inte så lätt när hela hundkroppen sjunker i snö. Och Zero som har sin skadade klo oxå......ja det är lite besvärligt.

Ha en bra dag!
Kramar...

 
Maria &Gänget på Ellebäcken

Maria &Gänget på Ellebäcken

23 februari 2010 10:30

Härliga bilder som vanligt.Jag har varit lite dålig med att ta med kameran ut.Får se till att det blir bättring på den fronten.
Ha en trevlig vecka!

Kram

http://ellebackens.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

23 februari 2010 22:42

Instämmer verkligen då det gäller vädret , nu är det nog !!! vi har även -28 grader kallt nu med snöfall ... hur normalt är det ?
Tuffa har samma bekymmer som dina tjejer då det gäller att göra ifrån sig ute , ut i all snö ska hon då det ska göras ettan och tvåan .. och så kommer hon knappt därifrån .. gud så jag längtar efter vår och sommar nu .
vi får be till högre makter om mildare väder tror jag ;O) .
Ha det så bra
Camilla o Tuffa o Kliff

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annsofie

24 februari 2010 17:50

Bilderna får mig att tänka på en liten vers...
Härligt är att lev ,
härligt är att dö,
skönt är att skita i meter djup snö.

Det ser kämpigt ut.

Det är ju vackert och härligt med snön men, nu räcker det väl?

Annsofie

 
Marianne

Marianne

24 februari 2010 22:46

Jag har varit trött på snön sedan det för djupt med snö för att kunna gå i skogen. Det är ju omöjligt att plumsa fram i meterdjup snö. Hundarna roar sig dagligen i den djupa snön, men själv håller jag mig på de plogade delarna. Småbjäbbarna får rastas i koppel då de inte klarar av snödjupet.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ingela

Ingela

1 mars 2010 18:34

Nej men Emelie! Släpper du henne om hon sticker? Djuren i skogen lever så svårt nu så att en hund som far runt och driver eller skallar och stressar dem, detkan för väldigt många rådjur vara skillnaden på att klara att överleva eller dö! Se till att hålla henne kopplad så djuren får vara i fred! Du får ursäkta att jag lägger mig i, men detta tanklösa handlande gör mig så upprörd å djurens vägnar!
På våra marker är det förbjudet att ens vistas i skgen för djurens överlevnad! Dessutom går djurskyddslagen in. Ingen jakt med drivande hund har fått ske sedan i januari ngn gång.
Ha det gott
Ingela

http://www.ostanvindens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards