Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Vackert väder

Av Emelie - 24 februari 2010 21:27

Idag var det strålande solsken och så där otroligt vackert som landskapet är nu med all snö...som jag klagade på i förra inlägget.


Det är vackert, men det är faktiskt lite jobbigt mycket snö. I helgen ska det bli plusgrader. Samtidigt som jag längtar efter att snön ska smälta så bävar jag för vårfloden som blir....


Svensk som jag är så gillar jag LAGOM.


Jag hade faktiskt kameran med på dagens promenad men inte en enda bild tog jag i det vackra vädret på mina vackra bernerflickor. Så detta får bli ett inlägg utan bilder.


Jag har varit orolig för Rickard. Det är mycket bajsanalys när det gäller honom. Hans tarm blev rejält inflammerad när han blev så dålig före jul. Jag tror han nyss haft en tandomgång och att hans mage reagerar väldigt mycket på det. Träffade läkaren i måndags och blev lugnad...för ett tag iallafall. Sen i tisdags bajsade Rickard normalt igen??? Vet inte var felet ligger??? I min oro eller i Rickards mage?? Samma med hundarna, går igång på minsta lilla.


Har ju varit mycket sen i höstas då jag först trodde att Doris inte hade lång tid kvar att leva. När hon mot alla odds piggade på sig så började Fjollans hosta...och orsaken till den var ju dödlig... Den 8 december flyttade Fjollan till de saligas ängder. Direkt efter det blev Rickard sämre och sämre. Fjärde advent tillbringade jag (utan dropp) och Rickard med dropp på US i Linköping. När vi äntligen kom på att han skulle ha helt mjölkfri mat så piggade han sakta på sig, men det tog tid och hans mage är fortfarande känslig.


Jag känner att allt detta tärt på mig. Det behövs inte mycket för att jag ska bli orolig och tro det värsta...


Jag har varit väldigt trött den senaste tiden. Har somnat tidigt på kvällarna. Tycker om att blogga men hinner inte alltid titta runt hos alla andra bloggare som jag försöker följa.


Jag vill tacka här för alla trevliga kommentarer jag fått! Det är alltid lika kul att läsa kommentarerna jag får!


Snart är det vår!


Allt gott!//Emelie





 
 
Marianne

Marianne

24 februari 2010 22:49

Man är ju bara människa och de flesta är väl oroliga för sina barn, anhöriga, vänner, husdjur mm. Om framförallt då de inte mår bra. Jag förstår att du känner dig trött och sliten efter den ena pärsen efter den andre. Men hoppas på att du ska ha ett lugnt och problemfritt år framför dig.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Sandra

Sandra

25 februari 2010 11:55

Finns här för dig om du känner för att prata eller något liknande! Förhoppningsvis så lugnar sig allt nu och ni får komma till ro, kan behövas efter alla olika grejer.. En semester utomlands kanske där ni bara får slappna av och ta det lugnt, kanske är vad ni behövt..?!?

Starkande Kramar till dig!

http://lanquist.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards