Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Emelie - 1 mars 2010 18:31

Sådan mor sådan dotter. Tyra är så lik sin mor Fjollan på alla vis. Och så även i parningssammanhang. Jag har känt på mig att Tyra är lättparad. Och igår när vi besökte Tyras tilltänkte så förstod jag att parningen var nära förestående. Mycket riktigt. I förmiddags återvände vi i snöovädret, tur att man kör fyrhjulsdrivet för annars hade vi inte kommit ända fram.


Men fram kom vi och efter gårdagens förspel så satt dom där inom några minuter. Så nu har dom haft sin första parning  . På onsdag förmiddag har dom date igen.


Vem är då Tyras utvalde!!!??? Ja utvald är han med omsorg. Han är ifrån en kull med fina ledresultat. Sex av sju i kullen har genomfört i mitt tycke väldigt fina mentalbeskrivningar. Otroligt jämn kull mentalt. Väldigt socialt framåt allihop, vilket tilltalar mig mycket. Tre av hans kullbröder har redan valpar efter sig och jag tror nog att Askimsvikens Lacoste kommer att bli pappa i början på maj.

    

Lacoste har genomfört mentalbeskrivning. Han är utställd på rasspecialen i Karlskoga med ett 1:a pris i kvalité i öppenklassen.

  

Matte Katrin har gått en hel del kurser i spår och har även tränat drag med Lacoste. Han gillar att arbeta. En berner med motor  .¨

  

  


Även Tyra är utställd med ett 1:a pris i kvalité i öppenklassen minsann. Och även Tyra har genomfört MH. Och även Tyra är en socialt framåt berner med arbetsvilja...det är bara mattes tid som brister...

Fina Rossinas Edetyra

  

  

I vecka 13 blir det ultraljud. Om Tyra då är dräktig så beräknas valparna komma i början på maj och leverans blir i början på juli.


HOPPAS!!!!  //Emelie 

 


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards