Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Emelie - 14 mars 2010 13:46

Idag på förmiddagen var ett trevligt par från Motala här. Dom är intresserade av en bernervalp till våren. Dom var här för att träffa Tyra. Jag tyckte nog att Tyra jobbade på ganska bra för att sälja in sina (ev) valpar.


Jag hade berättat om hur livlig Tyra är...det intrycket fick nog inte dom. Vi gick en promenad först, Tyra lunkade i mattes fotspår  . Känner inte riktigt igen det beteendet. 


Sen blev det kaffe här inne. Hundarna la sig och kom för lite kel mellan varven, laget runt gällde. Tyra var verkligen så där mysigt social som en berner ska vara. Och Doris me förstås. Jag tror hon lyckades sälja in en valp faktiskt, hoppas bara att det finns en valp att sälja i magen??? Ja helst ska där finnas några stycken i magen. Där finns flera intressenter och en är jag själv.


Doris löper fortfarande. Vill att hon ska sluta blöda nu. Hon har blött i 3½ veckor nu. Fast hennes kullsyrra blöder också länge och har lika sent höglöp som Doris (dygn 21-23) enligt progesterontest. Jag blir bara "lite" orolig eftersom att Doris hade/har??? anemi pga njurarna. Förra löpet som var i maj förra året blödde Doris mycket mer än detta löp, fattade inte då att det var konstigt men på hösten visade det sig att Doris hade anemi (tunt blod med för lite röda blodkroppar). Doris aptit är mycket bättre detta löp, hon har haft några dippar runt höglöp men annars äter hon upp sin portion snabbt och hon har bättre hull, men jag blir ju så orolig. Förhoppningsvis i onödan denna gång.


Tyra äter också upp sin mat men hon är lite trögstartad...hmmm...jag tolkar allt som tecken på dräktighet. För säkert svar kommer ju ultraljud göras. Spännande är det, jag hoppas sååååå på valpar denna gång. Det känns så bra och passar så bra....vi får se???


Allt gott!//Emelie


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards