Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Emelie - 25 mars 2010 10:09

Nu har vi satt in penicillinet ronaxan som Doris åt förra gången hon var dålig och då svarade positivt på.


Att jag ville kolla Doris i måndags var mycket för att hon några gånger skrikit till. Det har verkat som att hon haft ont i nacken. Hon har också ibland haft en olycklig uppsyn som att hon sålt smöret och tappat pengarna. Hon har inte haltat men nåt diffust obehag har hon haft.


Om Doris onda och dåliga värden har ett samband...????? Jag har ju hela tiden lurat på fästingsjukdom och när hon nu har typiska symptom med smärtor i lederna som kommer och går så tycker jag ju att det styrker den teorin.


Iallafall så skrek inte Doris nåt under måndagen då vi var hos veterinären. Men i tisdags kväll så skrek hon till när hon böjde sig för att äta en makaron som låg på golvet. Sen ville hon inte böja sig på ett tag. Efter en stund kunde hon böja nacken igen men efter en stund igen så skrek hon till när hon reste sig...det blev några skrik under tisdagskvällen.


Onsdag morgon skrek hon igen när hon reste sig hastigt och även när hon skakade på huvudet. Hon har ätit bra både morgon och kväll.


Igår (onsdag) morse ringde jag Magnus, veterinären, och han tyckte att vi skulle sätta in ronaxan.


Igår (onsdag) eftermiddag fick hon sin första dos. Nu får vi avvakta och se....och HOPPAS!!!


Det känns bra att ge henne ronaxan. För mig var det så tydligt att det gjorde susen förra gången. Men jag vågar inte skriva nåt mer om detta nu...


Tyra mår bra, men hennes aptit är fortfarande upp och ner. Ofta ner på mornarna...


På onsdag får vi se om det beror på att det döljer sig nåt i hennes mage????


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards