Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

Slappa

Av Emelie - 27 mars 2010 15:14

Stefan är en sväng in till Linköping med både Henrik och Rickard och storasyrran Lina. Det ska köpas balskor till Lina som ska på studentbal i vår.


Det är jätte skönt att få rå sig själv och planen är att slappa med gott samvete....lätt att slappa men svårt att inte få dåligt samvete.


Jag har precis varit på en prommis med hundarna. Doris äter sitt penicillin ronaxan och verkar må bättre, hon verkar piggare och inga skrik pga ont i nacken eller någon annanstans. Däremot så har hon sämre aptit, men jag tror faktiskt att hon mår lite illa av penicillinet. Förra omgången hon åt ronaxan, i höstas, så kräktes hon några gånger efter att hon fått dosen. Denna omgång är jag noga med att hon får det till middagen och sen får hon ta det lugnt. Så till middagen äter hon sämst... Hon vill gärna äta Tyras mat, men det är ju superviktigt att Doris bara äter sin specialdiet. Det känns trots allt positivt att ha fått en trolig diagnos på Doris. Och det känns bra att åka till Läckeby djursjukhus 19 april.


Tyras aptit har varit lite upp igen. När jag tittar på henne så blir jag nästan orolig att det är en väldigt stor kull på gång....??? Jag hoppas, hoppas, hoppas att där är valpar och gärna en inte allt för liten kull, men jag vet ju att det finns anlag för väldigt stor kull och det hoppas jag faktiskt inte. Men, men, på onsdag får jag se. Kanske är där helt tomt??? Jag har blivit lurad förr av skendräktiga tikar.


Nej nu hinner jag inte sitta här och blogga om jag ska hinna slappa...stressad småbarnsmamma...


Allt gott!//Emelie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards