Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Bakslag

Av Emelie - 29 mars 2010 17:20

Idag skrek Doris av ont i nacken när hon böjde sig igen. Jag gav ju Doris mycket healing igår. Man brukar prata om förstförsämring i samband med kompletterande vårdformer. Att det onda liksom kommer upp på ytan för att sedan försvinna. Healing fungerar ju så att kroppens egna förmåga att läka stimuleras. Doris onda kom precis innan hon fick sin penicillindos. Jag gav henne penicillinet utan mat idag. Det blir en snabbare effekt av penicillinet då.


Doris har ätit penicillinet ronaxan i fem dagar (idag fick hon den sjätte dosen efter skriket) och sen hon började med medicinen så är idag den första gången hon haft ont. Det är "bara" att avvakta och se hur gången blir med Doris??? Jag är iallafall övertygad om att allt har med borrelia att göra.


Själv kände jag nåt nere i ländryggen när jag lyfte upp Henrik i bilen... Jag kände av att jag stått böjd och duschat hundar igår. Så nu känner jag mig lite ond i ryggen.


Eländigt värre idag.


Allt gott!//Emelie

 
 
Sandra

Sandra

29 mars 2010 18:17

Det är minsann läskigt det där med Doris och skrikandet, tycker så synd om henne.. För säger hon till då är det ju samtidigt något som gör ont.. Stackarn.. Din ondska i ryggen tror jag minsann är lite träningsvärk ;).. Eller vad tror du?! Kramar

http://lanquist.bloggagratis.se

 
Lena Heimark

Lena Heimark

29 mars 2010 19:44

Aj aj aj!!!

Är i gång och ska bada hundar själv så det gäller nog att ta det försiktigt.
Här har vi nu fått racerbajs några stycken men vi mår inte dåligt av det som tur är.
Hoppas att Doris blir bättre och att det vänder snart!!!

Kram Lena !!!

http://www.heimarkenskennel.se

 
Maria

Maria

29 mars 2010 20:18

Skickar en krya på dig kram till Doris och matte.

Ha en bra vecka // kram Maria

http://ellebackens.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

29 mars 2010 23:38

Nä , va tråkigt att hon visar smärta Doris , men låt oss hoppas på att du har rätt i det där med healingen .. och att det blir bättre nu eftersom , vet du ... jag tror att du har en poäng i det där med borrelia !! nu har jag inga erfarenheter i det men vad man läser och hör så kan det ju vara väldigt svårt att upptäcka och dessutom vara svår behandlat , jag hoppas så att hon ska bli bra nu Doris ... jag knyter tummarna för goda nyheter nästa gång ;O) .
Och nu är jag så nyfiken på hur det är med Tyra , spännande !!
Må så gott
Camilla o Tuffa o Kliff

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards