Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

Valpar!

Av Emelie - 31 mars 2010 12:27

Ultraljudet visade det jag trodde! Det kommer en kull valpar här på kenneln i början på maj  . Nu är det förstås inte dags att ropa hej än eftersom saker alltid kan hända. Men jag har trots allt positiva erfarenheter när det gäller dräktighet, valpning och omhändertagande av valparna när det gäller Tyras mor och mormor och....


Det är svårt att uttala sig om storlek på kull, men vi såg direkt att där finns valpar och på ett ställe såg vi tre samtidigt.... Troligtvis rör det sig om en normalstor kull 5-8 stycken. Men den kan vara större, jag tror inte mindre.


Även Doris fick följa med till veterinären. Han bände och klämde och kände på Doris. Inget ont och hon verkar pigg och frisk. Vikten var oförändrad  . Doris fick en b-vitaminspruta. Hon har bara några dar kvar av denna kuren. Veterinären tyckte inte att hon skulle ha mer än en 10 dagars-kur. Jag tiggde till mig ett recept på 10 dagar till omifallatt?? Jag och veterinären är av lite olika uppfattningar om penicillinets roll i Doris välbefinnande. Jag tror att det spelar en större roll... Vi tycker båda att det ska bli intressant att höra vad dom säger nere på Läckeby djursjukhus. 19 april bär det av dit för Doris och mig.


I början på maj blir alltså dessa vackra tu föräldrar! Fina Rossinas Edetyra  Askimsvikens Lacoste!

  

  


Allt gott  !//Emelie

 
 
Lotta

Lotta

31 mars 2010 13:18

Grattis! Så kul att läsa att hon är dräktig. Kram

http://bernergossar.dinstudio.se

 
Camilla

Camilla

31 mars 2010 14:28

Ett jättestort grattis till valparna , va spännande och det måste ju vara en perfekt tid att få valpar på också .
Det kommer helt säkert bli ett gäng snyggingar så roligt det ska bli att få följa dom under uppväxten ;O) .
Skönt att inte Doris visar någon smärta iallafall , då det gäller att gå emot vetrinärer så är jag av den uppfattningen att det faktiskt kan vara bra ibland .. dom är också människor , jag har lärt mig att följa min magkänsla vilket allt som oftast har varit rätt så gör du som du känner för tills ni ska iväg i April så kommer det säkert gå bra .
Återigen ett stort grattis till Tyra´s dräktighet
Må så gott
Camilla o Tuffa o Kliff

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Lena Heimark

Lena Heimark

31 mars 2010 15:51


Grattis Grattis Grattis till en dräktig tik !!!

Nu håller vi tummarna för en normal stor kull!!!
Skönt att Doris inte har ont längre. Allt är så tydligt tycker jag, borrelian är uppenbar. Vi får se hur vi får till det den 19:e. Det är som sagt Andreas födelsedag.

Kram Lena !!!

http://www.heimarkenskennel.se

 
Lena Heimark

Lena Heimark

31 mars 2010 16:01

Glömde att önska GLAD PÅSK !!!

KRAM IGEN !!!

http://www.heimarkenskennel.se

 
sytanten

sytanten

31 mars 2010 16:35

Grattis till lilla Tyra och resten av "flicken" ska bli roligt att se bilder på de vackra små... såsmånigom! Glad påsk!
Kram sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

 
Ingen bild

Emma

31 mars 2010 17:07

Grattis till de kommande valparna, hoppas allt går bra och att de blir friska, pigga och fina=) *kram från Emma, Elvira & Prinsen

 
Sandra

Sandra

31 mars 2010 17:29

Grattis och så underbart, ni kommer att få en mysig tid med massor med valpar det är aldrig fel ;)..

Kramar

http://lanquist.bloggagratis.se

 
Katrine

Katrine

31 mars 2010 18:58

Hej Emelie!
Vad skoj då får vi nästan jämngamla valpar.
Jag väntar ut mina på söndag
Kram Katrine

http://www.alnoitens.se

 
Ingen bild

Marie Carlsvärd

31 mars 2010 19:20

Oooh så roligt, Grattis till Tyra o matte !!!

Mm, då måste vi nog se till att åka förbi Godegård nån dag i maj o titta på dom som hårbollarna:-).

Trevlig kväll!!

 
Linda & Nova

Linda & Nova

31 mars 2010 19:29

Så otroligt roligt!!! Så glad för er skull :) Hoppas det går bra med allt.

Kram!!

http://runezzazanovaadelle.se

 
Ingen bild

Annsofie

31 mars 2010 20:04

Grattis!

 
Ingen bild

Moster Salsa

1 april 2010 11:43

Grattis till valparna och hoppas allt går bra. Det innebär väl att Salsa blir gammel moster eller? Fina bilder på brorsan Berra i Sennentidningen. Glad påsk! Matte och Mätte Marit hälsar också.

 
Ingen bild

Therése

1 april 2010 12:51

Fortsätter listan med: GRATTIS till dräktiga Tyra!

ÄNTLIGEN har höstens alla tråkigheter vänt... nu ler solen mot dig/ er igen! Tyra är dräktig och Doris mår bättre (har ej ont) och svarar på medicinen. Vila ut nu innan valparna kommer.

Många kramar från Therése med familj

 
Ingen bild

mamma

1 april 2010 17:01

Härliga nyheter!!
Hoppas på en lagom stor kull inte minst för din skull. Skönt att Doris mår bättre.
Vi hörs!
Kramar mamma

 
Sanna

Sanna

1 april 2010 17:27

Härligt! Spännande!
Kramar från oss.

http://www.bernerbloggen.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

1 april 2010 22:23

Grattis till en dräktig tik, jag hoppas allt ska gå bra hela. Och roligt att Doris mår bättre.
Glad Påsk
kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards