Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 4 april 2010

Av Emelie - 4 april 2010 14:54

Påsken har verkligen kommit med våren  ! Härligt, men med vårvärmen kryper ju de fördömda fästingarna fram. Peppar peppar...har inte hittat nån än på flickorna. Sprayar dom dagligen med en hund-deo som luktar tjära. Tanken är att tjärlukten tar bort hundens naturliga lukt och då luktar inte fästingarna sig till hunden lika lätt. Ja, jag vet inte vad för radar fästingarna har för att söka upp sitt värddjur, men det känns bra att göra nåt.


Och jag tror faktiskt bärnstenshalsbanden (som inte kommit än) kan passa bra på berner. Förutom att det blir vackert till bernerns färger så tänker jag att bernerns typ av päls hyfsat lätt blir statisk. Jämförelsevis med tex en släthårig eller strävhårig ras eller en schäferpäls som har så mycket fett i sig?? Tror också att det är viktigt att tvätta hundarna ofta så att deras naturliga fett hålls borta. Ja, så tänker jag.


För övrigt så har aptiten förbättrats hos båda flickorna. Doris foder har förnyats...nu ny bättre formula  ...ja det låter ju bra, dessutom så är det 2 kg MINDRE i varje säck som antagligen kostar lika mycket...ja ja, vad kostar man inte på sina älsklingar! Det har gjort att fodret luktar och antagligen smakar (har inte smakat själv...) lite annorlunda. Nyhetens behag förbättrar aptiten...lägligt  . Vi får se hur länge det varar???


Penicillinkuren på 10 dagar tog slut i fredags MEEEEN min magkänsla sa att jag skulle fortsätta med ännu en 10-dagarskur utan avbrott. Och jag tycker verkligen att Doris tillstånd förbättrats succesivt. Det onda i nacken försvann omedelbart när penicillinet sattes in (förutom bakslaget som jag misstänker beror på att hon kräktes ut en daglig dos utan att jag såg). Jag tycker att jag mer och mer känner igen Doris nu, hon har succesivt blivit piggare. Det är så lömskt, hunden förändras så smygande, så först nu märker jag verkligen hur nedsatt Doris varit. Denna förändring ser ju inte veterinären lika tydligt på de korta besök vi varit där. När njurarna är överbelastade så får hunden en speciell lukt i munnen. Jag tycker även den blev sämre i takt med Doris försämring. Och nu tycker jag att lukten inte är lika tydlig längre. Den 19 april blir jag förhoppningsvis klokare.


Tyra mår bra.


Igår var Henrik och jag iväg en sväng till Motala. Lite vårekipering inför morgondagens Stockholmsresa. Skor med spiderman på, kalsonger med spiderman på, skärp med spiderman på, badbyxor (till sommaren) med spiderman på, keps fanns inte med spiderman så det blev Blixten Mc Queen på den. Jacka UTAN TRYCK lyckades jag muta på honom  . När jag sa att han var fin så svarade han; "Jag är inte fin....jag är SNYGG!!!". Goa skitunge. Så mycket underbara kommentarer man får höra!

Henrik vårsnygg!

  





Allt gott!//Emelie 

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards