Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 28 april 2010

Av Emelie - 28 april 2010 17:10

Hittade en bild som jag tog på Tyra den 13 mars, första hängningen var 1:a mars. Här syns inte dräktigheten än.

  

Och så bilden jag tog igår.

  

Läget är fortfarande lugnt.


Jag har fått Rickards förkylning så jag känner mig förkyld helt enkelt. Känner mig ändå lite bättre nu på kvällen. Skönt om jag hinner komma iform inför valpningen...där är nog några stycken som ska ut...


Allt gott!//Emelie

Av Emelie - 28 april 2010 12:43

Det närmar sig men än är inte Tyra på G med öppningsskedet. I morse åt inte Tyra något. Där är nog ganska fullt i magen. Hon flåsar lite mer än vanligt...också väldigt förståeligt...men det är inte det där riktiga härsandet som dom har under öppningsskedet. Tyra vilar mycket...vilket också är förståeligt och dessutom bra. Hon äter gärna en korvbit eller något annat gott som inte är hennes mat. Hon mår bra, ingen oro för henne inte. Det är bara att vänta.


Doris provsvar av olika slag har kommit. Dom gör mig inte klokare??? Antikroppar har hon mot både anaplasma och borrelia men inte så högt så att det tydligt kan relateras till hennes nackonda hon hade innan ronaxanbehandlingen. Hennes njurskada är av den karaktären som man sett i samband med borreliainfektion hos berner, men hennes antikroppar har inte varit så höga mot borrelia vid mättillfällena.


Hennes blodbrist är för hög för att bara relateras till njurskadan. Det misstänktes att hon hade en parasit som gjorde att hon blödde i tarmen. Det har hittats lite ägg från spolmask men inte så mycket så att det skulle påverka Doris nämnvärt, hon ska dock avmaskas. Inget blod i avföringen hittades.


Jag känner mig inte ett dugg klokare. Vi ska nu odla på hennes urin för att eventuellt se nåt där. Vi ska även skicka in avföring igen för ännu en blodkoll.


Doris verkar må bra, hon är lite lugnare men det kan ju även bero på skendräktigheten som givetvis stimuleras extra av Tyras dräktighet. Hon äter men inga stora portioner. Eftersom hon tappat i vikt så skulle jag önska lite bättre aptit. Hon har ju en cysta på äggstocken, den kan störa hormonblansen men annars är den inte oroande. Jag tror hon tas ner mycket av löp, skulle vara skönt att bli av med hennes livmoder... Men som läget är nu så är det inte läge med någon sådan operation.


Det var dagens rapport om hundarna!


Allt gott!//Emelie



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards