Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

3-veckorsbilder på valparna!

Av Emelie - 25 maj 2010 06:24

Jag hann fota de små igår men inte sätta in bilderna här i bloggen.


Blev tidig morgon då Tyra behövde ut tidigt och sen äta lite innan hon gav valparna en slurk nyss.

Världens duktigaste mamma.

  

När det gäller valparnas bajsande så är det nog ok. Tyra är lik sin mormor Rossina så jag hinner inte se bajskorvarna hon fångar nog upp dom nästan innan dom kommer ut, en har jag sett den senaste veckan och den var finfin i konsistensen. Ser inte ens fläckar från bajs, så valparnas magar har nog utvecklats till att tåla Tyras mjölk nu.


Tyra är verkligen extremt mammig. Hon är min fjärde mamma i kenneln. Även om alla är nära släkt då alla mina hundar härstammar från Rossina och alla är födda här på kenneln så är alla olika. Men dom har det gemensamt att det gått väldigt bra med valpningarna och alla har tagit väl hand om sina små. Tyra är liksom min första tik, mormor Rossina, extremt mammig, hon ligger mer hos valparna än hon egentligen behöver och piper dom till i sömnen så hastar hon ofta dit för att se att allt är bra. Och jag är noga med att tillgodose Tyras behov så att hon inte förtar sig i sin mammighet. Tror nog att man kan säga sådan matte sådan hund om Tyra och mig... 


Stefan har åkt för att uppvisningssåga i Karlstad och barnen sover. Snart blir det morgon och barnen ska ha frukost och likaså valparna.


Istället för att sova en timme till så ägnar jag den timmen till att sätta in 3-veckorsbilderna! Så här kommer dom!

Fina Rossinas G-kull 3 veckor:

  

  

  

  

  

  

Jag märker tydligt att valp 3 och 4 är mammas flickor. Det var lätt att få dom att sitta fint uppsträckta med huvudet. Dom andra var lite svårare att få att se lite alerta ut och jag lyckades inte heller. Valp 6 ville zooooova, så jag bråkade inte nämnvärt med honom.


Här en bild på 6:an bredvid mamma Tyra, troligtvis blir han betydligt större än mamma när han vuxit färdigt men nu är han inte så katig.

  

Valp 5 hane är störst i kullen, iallafall nu.

 


Allt gott och ha en skön dag allihop!//Emelie 

 
 
Ingen bild

Marie Carlsvärd

25 maj 2010 07:42

Hur söt kan man bli på en skala......?
Jag säger bara: Hane nr 6 är en riktig snygging!!

Hoppas du får en fortsatt härlig dag Emelie! Solen skiner just nu, men det hotas om regn:-(

Ha´re gott!

 
sytanten

sytanten

25 maj 2010 08:22

Jaaa dom är alldeles bedårande vackra... eller söta kanske det heter. Men bedårande heter det när dom är stora. Man kan nästan "se" vilka som är hanar. dom sitter lite "slappare" typ gängliga gossar. Flickorna sitter lite "nättare". Ha en trevlig dag. kram sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

 
Ingen bild

Therése

25 maj 2010 10:49

Många härliga bilder på mycket fina valpar!! Så goa de är pojkarna med de små håriga yrvädren!

Kram Therése

 
Lena Heimark

Lena Heimark

25 maj 2010 10:51

Ljuvliga underbara bilder som vanligt i din blogg !!!

Kram Lena !!!

http://www.heimarkenskennel.se

 
Ingen bild

Sandra

27 maj 2010 19:51

De är så ljuvliga att titta på och vuxit har de också minsann :).

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards