Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

Valparna 7 veckor!

Av Emelie - 21 juni 2010 20:20

Bara en vecka kvar! Både skönt, roligt och sorgligt. Skönt att inte vara så uppbunden, roligt att bli me valp till lilla Dina som ska stanna och ni förstår väl varför det känns lite sorgligt...


Valparna är helt underbart söta och charmiga nu. Kan inte se mig mätt på dom.


Besök har vi haft en del de senaste två dagarna. Valparna är alla sociala och gillar att det kommer folk av alla storlekar och hälsar på.


Igår var Anki (fd matte till Fina Rossinas Barbarina "Salsa" som gick bort 20 maj drygt 9½ år gammal) här.

  

Mia (fd matte till Fina Rossinas Almaviva "Ella" som gick bort för 1½ år sen 8 år gammal) med pojkvän Fredrik.

  

Selmas (Fina Rossinas Curricurrie snart 5 år gammal, lever) familj ville också mysa med valparna. Här ligger 1:an Zico gött i Sofies knä.

  

2:an Dina kikar fram.

  

Blev även en spontan gruppbild på valparna igår  !!!!

Först satte sig 3:an Milla, 5:an Zorro, 2:an Dina och 4:an Gracie på plats...

 

...så småningom var dom där alla sex! Nr 3 Milla, 5 Zorro, 6 Charlie, 2 Dina, 1 Zico och 4 Gracie.

 

Idag kom pappa Lacoste med familj på besök! Spännande med besök av pappa tyckte valparna.

   

Matte Katrin med lilla 3:an Milla i famnen. 

  

Arvid, minstinghusse i familjen fick inte nog av valparna!

  

1:an Zicos blivande husse och matte var här igen. Mysigt i famnen på blivande husse Jonny som längtar....

  

Lacoste´s matte Katrin hjälpte mig vid dagens veckofotografering. Liksom mellanhusse Albin.

  

Katrin och Johan har fyra (A-)barn, alla pojkar. Alla heter på A. Två av sönerna var med förutom Katrin, Johan och Lacoste förstås. Ett inte helt lätt arbete att fota valpar, men övning ger färdighet...så småningom kanske.

Fina Rossinas G-kull 7 veckor!

Fina Rossinas Gigant Zico.

   

   

Fina Rossinas Glimmande Dina.

  

   

Fina Rossinas Greta Garbo. 

  

  

Fina Rossinas Grace Kelly.

  

  

Fina Rossinas Great Zorro.

  

  

Fina Rossinas Gorgeos Charlie.

  

 


Allt gott!//Emelie 


  


 
 
Ingen bild

Marie Carlsvärd

21 juni 2010 20:55

Oh så mycket underbara bilder:-).
Great Zorro har väl fått rätt namn....GREAT.
Men min personliga favorit är absolut hane nr 6, en riktigt snygging!!!

Förstår dina blandade känslor Emelie. Själv skulle jag ha separationsångest. Men du vet ju att valparna kommer till bra hem.

/MARIE

 
sytanten

sytanten

21 juni 2010 21:23

Ohh! Tack snälla du för att jag fått följa dina fina bilder på alla hundarna, kommer naturligtvis att fortsätta kolla i din blogg trots att "dom" flyttar. Men dom är bara helt underbara alla valparna, man kan nästan inte se sej mätt!!!. Kram Sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

 
Ingen bild

Annsofie

21 juni 2010 21:39

Härligt med de små charmtrollen! Pussa dem lycka till i livet från mig!
Kram

 
Lena Heimark

Lena Heimark

22 juni 2010 09:40

Full rulle i huset nu kan jag tro.
Lycka till med leveransen av dessa godingar. Kan tro att de nya hussarna och mattarna längtar.

Kram!!!

http://www.heimarkenskennel.se

 
Madde

Madde

22 juni 2010 11:31

Ja se där.. Spontana gruppbilder är allt bättre än ihop klistrade. Ser ut att va en fin kull.
Kram Madde

http://runezzaz.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mia

22 juni 2010 16:11

Tack för titten! Jätteroligt att få träffa de små charmtrollen och dig så klart. Hör av mig om vi har vägarna förbi i sommar!

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards