Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 25 juni 2010

Fem

Av Emelie - 25 juni 2010 23:19

Ja, nu är dom "bara" fem kvar. Tänk att det märks så tydligt att den lille Zico fattas.


Det glädjande jag kan berätta är att Zicos blivande husse och matte ska hämta en hane efter en halvsyster till Tyra om två veckor! Och jag tycker faktiskt att han påminner lite om Zico. Jag ser fram emot att gå valpkurs med er i höst och jag tror vi ses före dess.


Så sorgligt med lille Zico. Hjärtfel är väl den enda sjukdomen bernern inte är känd för. Men självklart kan det drabba även en berner.


Idag har jag tänkt mycket på Zico. Förundras över överlevnadsinstinkten. En kämpe utan dess like var han. Med facit i hand så såg jag många tecken, men jag ville ju inte se. Och nog var han beundransvärd. Enligt veterinären så hängde det på en skör tråd. Zico hade säkert kunnat dö vilken sekund som helst.


Idag har jag gosat med mina fem kvar. Snart flyttar dom, utom Dina förstås. Här väntar dom på efterrätten (Tyra). Det är lilla 3:an Milla längst fram. Från vänster: 5:an Zorro, 6:an Charlie, 4:an Gracie och 2:an Dina.

  


Nu sover dom sött, ska nog passa på ja me. Allt gott!//Emelie 

 
 
Lena Heimark

Lena Heimark

26 juni 2010 10:48

Hej !

Har tänkt mycket på dej senaste dygnet som du säkert förstår. Så skönt att Zicos husse och matte kunde få ta hand om en annan liten hane i allafall. Sån tur att du åkte till veterinären som du gjorde. Hade varit jobbigt om något hänt akut där hemma. Som sagt tänker på dej och hoppas att er helg nu ska bli så bra som möjligt.

Kram Lena !!!

http://www.heimarkenskennel.se

 
Ingen bild

Sandra

27 juni 2010 12:12

Ja det är riktigt tråkigt med Zico.. Någonstans i det tråkiga är det ändå roligt att de får en annan hund.. Så fina de är ovan, härligt att du fick alla samlade på samma bild, kan tänka att det inte är så lätt alla gånger ;)..

Tänker på er!
Kramar

 
Camilla

Camilla

27 juni 2010 20:32

Nej , fy så ledsen jag blir .
Så det var det som felades med Zico , såg i en tidigare blogg att du misstänkte att det var nått galet med honom .
Känns lite orättvist att han skulle få sluta sina dagar så ung , men å andra sidan var det ju en himla tur det upptäcktes då det var så allvarligt .
Ja , det är ju den där berömda magkänslan ... även om man skulle vilja ha fel någon gång .
Han var då en rasande söt liten kille som hade det så bra hos sin mamma och sin övriga familj under hans tid .
Usch så tråkigt ... lider med både dig mamma Tyra och hans tilltänkta matte och husse .
Kram Camilla o Tuffa o Kliff

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards