Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 29 juni 2010

Av Emelie - 29 juni 2010 19:39

Ja så flyttar mina små godingar till sina nya hem. Visst är det vemodigt, men jag känner nu att jag behöver mer tid till mina pojkar och mina hundar och till övning och...


Valptiden är förbi. Den har varit intensiv, speciellt nu mot slutet. Tufft med lille Zico som hade hjärtfel. Jag frågade veterinären om det inte var konstigt att han hängt med så länge, men det var det inte menade han. Och när jag nu var lite orolig för de övriga valparna så sa han att sånt här händer väldigt sällan och när det händer så drabbar det en individ, inte en hel kull.


Doris blodvärde som bara blir sämre sitter som en tagg i hjärtat. Jag har faktiskt tänkt på mjälten... När Doris var i Läckeby för undersökning kollades hon med ultraljud, och då inte bara njurarna. Ja, jag vet inte. Det blir som sagt en remiss till Strömsholm. Vill verkligen veta, vill veta vad jag har att förhålla mig till. Hoppas få veta. Det värsta är inte njurarna, utan det är nåt mer som påverkar blodvärdet och det är det som är illavarslande.


Min uppgift när det gäller hundarna är att göra livet så gott för dom som jag kan och när livet inte är värt för dom att leva så får jag hjälpa dom att dö. Det bästa för hunden i fokus.


Liv och död...


Liv är mina små valpar som en och en inte är mina längre. Jag önskar er så mycket gott!


Igår flyttade förste killen, valp 6 Gorgeos Charlie. Han flyttar till Therése med familj. Therése var även med vid besiktningen och till stor och oumbärlig hjälp, TUSEN TACK!


8-veckorsbilder var tvugna att tas innan flytten. Först ut ur boet:

Gorgeos Charlie, valp 6 hane 8 veckor.

  

  

En mönstervalp så här långt enligt rapport från matte Therése.

  

Idag var det så dags för Katrineholmsbrudarna att flytta, minst och störst.

  

Sen Zico försvann så är lilla 3:an Milla minst. Innan var jag bara glad att hon också var liten, men eftersom oro är mitt andra namn så blir jag ju lite orolig för henne nu. Oron är konstant, det är bara föremålen som växlar...


3:an är betydligt nättare i modellen än de andra valparna. Samtidigt så är inte de andra valparna några tungviktare heller. Huvudsaken är ju att dom är friska och veterinären tyckte att lilla Milla var lite tunn, men försäkrade för mig att det absolut inte var nåt annat med henne...förutom överbett och ett litet halvt(???) navelbråck förstås, men det oroar mig INTE...


Fart är det på henne iallafall. Eftersom att hon är så liten och nätt så har hon inga problem att klättra... Och hennes nätthet har ju gjort att hon kommit igenom hål där ingen annan av valparna kommit igenom, så hon var först att utforska världen utanför. Och vid fotograferingen så är hon bland de mest svårfångade, men hon fastnade till sist...

Greta Garbo "Milla", valp 3 tik 8 veckor.

  

  

Hennes underbara familj Anne-Greth och Gösta med barnbarn Wilma. Lilla Milla blir deras fjärde berner och jag vet att hon kommer att omhuldas som en prinsessa...minst.

   

Även Milla är en mönstervalp enligt rapport...so far. Här i bilen innan avfärd.

 

Störst i kullen är valp 4 tik, Gracie. Och det är inget fel på hennes fart heller, hon är dock för klumpig för klätterövningar. Men jaga moppar och bita hål på kläder är hon bra på. Efter lite möda så fastnade även Gracie på bild.

Grace Kelly "Gracie", valp 4 tik 8 veckor. 

  

  

Gracies matte Katrin har en kullsyster till Doris sen tidigare, Disney. Uppfyller Gracie måttet, så kommer hon både visas på utställning och få valpar i framtiden...om om om vill säga. Gracie är Katrins femte berner.

  

Gracie vid rosenbusken.

  

  

Katrins bror fick den äran att följa med och hämta Gracie...och Disney var också med förstås.

 


Imorgon så är det då dags för Zorro, valp 5 hane att flytta. Sen är det bara Dina kvar och det ska hon fortsätta med...vara kvar alltså.


Allt gott!//Emelie 


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards