Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 10 juli 2010

Av Emelie - 10 juli 2010 22:41

  

Efter århundradets kallaste vinter så får vi århundradets varmaste sommar! Härligt säger jag bara. Ska de va så ska de va.


Varmt för hundarna är det. En tur till vattnet var väl det enda som kunde passa mitt på dan. Så det blev det. För att Dina också skulle bli svalkad så bar jag ut henne och la ner henne i vattnet...hon kunde simma...inte helt självklart faktiskt, så jag hade en hand under magen på henne. Hon tyckte nog att det var skönt men simmade direkt in till land. Några gånger fick hon tvångsbada, ingen gång gick hon i för att simma frivilligt. Doris tog några simtag men tyckte det var skönast att stå i vattnet och bli svalkad. Tyra är som bekant en riktig simmare.

  

  

Dina vill så gärna till mamma men...

  


     

Doris fick sitta kopplad på land när jag skulle fota. Hon tar sig gärna en repa annars.

  

Min vackra Doris.

  

Min vackra Tyra.

   

Mindre vacker säl som ska fraktas till Västervik imorgon. Henrik ska me...fast han får sitta inne i bilen.

   

Va e de? Rickards ständiga fråga. Nej är hans ständiga svar...

 

    

Allt gott i sommarvärmen.//Emelie




Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards